به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۷ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۴۲۱۴۰

هیگل: جلوی سلاح‌اتمی‌ايران را می‌گیریم

گروه بين‌الملل: وزیر دفاع آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر اسراییل به او اطمینان داد ایالات متحده هر کاری از دستش بر آید، برای جلوگیری از ساخت سلاح اتمی در ایران انجام می‌دهد!
هیگل: جلوی سلاح‌اتمی‌ايران را می‌گیریم
به گزارش آسوشیتدپرس، وزیر دفاع آمریکا پس از ملاقات و گفتگو با نتانياهو، به تعهد ایالات متحده در جلوگیری از دستبابی ایران به سلاح اتمی اشاره کرد و گفت: «اطمینان خاطر داشته باشید که هر کاری برای انجام این تعهد لازم باشد انجام خواهد شد.» طرح‌های هسته‌ای ایران و مذاکرات اتمی جاری در وین از محورهای گفتگو میان هیگل و نتانیاهو بوده و نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی پس از این دیدار گفت: صحبت ما دو نفر این بود که ایران می‌خواهد زیر چشم جامعه بین‌الملل، منویات خود را پیش ببرد! نتانیاهو با استناد به گزارش اخیر سازمان ملل در مورد توسعه طرح‌های موشکی ایران، تصریح کرد که جمهوری اسلامی قطعنامه‌های جامعه جهانی و شورای امنیت را در ممنوعیت گسترش طرح‌های اتمی خود زیر پا گذاشته است. هیگل در اسراییل بازدید کوتاهی نیز از یک پایگاه هوایی داشت که مشترکا ازسوی امریکا و اسرائیل ساخته می‌شود. این پایگاه تخصصی با تجهیزات فوق مدرن، برای تمرینات ویژه و آمادگی در قبال حملات احتمالی موشکی ساخته شده است.

همکاری‌های دفاعی آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس

سفر هیگل به اسرائیل در چارچوب سفر ۴ روزه او به خاورمیانه صورت گرفت. وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه وارد جده شد و با وزیران دفاع کشورهای حوزه خلیج فارس دیدار کرد. محور مذاکرات این دیدار، همکاری‌های درازمدت نظامی و امنیتی این کشورها با ایالات متحده بود. این سفر، هم‌زمان با مذاکرات اتمی ایران و ۵+۱ در وین صورت گرفت که برای تهیه پیش‌نویس توافق جامعه هسته‌ای برگزار شد. هیگل در عربستان گفته بود که ایالات متحده تحت هیچ شرایطی متحدان خود را قربانی معامله اتمی با ایران نخواهد کرد. او هم‌چنین به کشورهای حاشیه خلیج فارس در مورد همکاری‌های امنیتی و نظامی آمریکا با آنها اطمینان خاطر داد.