به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۹ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۴۲۴۷۱
دستگیری و استرداد 4 متواری به خارج از کشور

اژه​اي: محاکمه غیابی 13 نفر از متهمان 88

گروه سياسي: سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده 13 نفر از متهمان فراری فتنه سال 88 در مسیر محاکمه غیابی قرار دارد.
اژه​اي: محاکمه غیابی 13 نفر از متهمان 88
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در شصت و دومین نشست خبری خود با اعلام این خبر، اظهار کرد: کسانی که در فتنه 88 مرتکب جرمی شده‌ و به خارج از کشور متواری شده‌اند، به صورت غیابی محاکمه می‌شوند و پرونده 13 نفر از آنها در مسیر محاکمه غیابی قرار دارد. وی افزود: اینکه می‌گویم در مسیر محاکمه غیابی قرار دارد، یعنی اینکه پرونده آنها از طریق جراید اعلام می‌شود و اگر آنها در دادگاه حاضر شوند به صورت حضوری محاکمه و در غیر این صورت غیابی محاکمه می‌شوند. وی افزود: چند نفر دیگر از این افراد به کشور برگشتند که تحت تعقیب قرار گرفتند و یک نفر آنها در زندان و دو نفر دیگر نیز با قرار آزاد شده‌اند.

دستگیری و استرداد 4 متواری به خارج از کشور
محسنی‌اژ‌ه‌ای در ادامه اظهار کرد: در هفته‌های اخیر توانستیم به چند باند بزرگ مواد مخدر با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی ضربه بزنیم که از یک طرف جای خوشحالی دارد و از طرف دیگر باعث تاسف است که این مقدار مواد مخدر از سوی این باندها وارد کشور می‌شود. وی با بیان اینکه اعضای باند مواد مخدری را در اصفهان دستگیر کردیم، ادامه داد: یک باند در اصفهان بیش از 130 کیلوگرم کراک و هروئین به همراه داشت و این موضوع نشان می‌دهد که این مقدار از مواد مخدر می‌تواند چه بلایی سر جوانان کشور ما بیاورد، به‌خصوص مواد مخدر شیشه که از هروئین بدتر است. ما توانستیم این باند را دستگیر کنیم، البته خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری از جوانان به عمل آورند و همکاری بیشتری با پلیس داشته باشند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در زمینه مواد مخدر هم در تهران و هم در برخی از شهرستان‌ها اعدامی داشتیم که حکم آنها اجرا شد. هیچ رافتی نسبت به این افراد که مافیای مواد مخدر هستند، نداریم و آنها به اشد مجازات می‌رسند. وی با بیان اینکه چهار مورد از کسانی که در طول سالیان گذشته به خارج از کشور فرار کرده بودند، دستگیر شدند، ادامه داد: این افراد به کشور مسترد شدند که از یک جهت خبر بسیار خوبی است و من از کسانی که کمک کردند تا متهمان تحت تعقیب به کشور برگردند تشکر می‌کنم، البته ناگفته نماند اگر این افراد به کشور برگردانده شوند محاکمه می‌شوند ولی اگر خودشان به کشور برگردند محاکمه آنها متفاوت است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره سیستم نظارتی داخل قوه قضاییه، گفت: سیستم نظارتی داخل دستگاه قضایی اعم از دادسرای انتظامی و دادگاه انتظامی قضات و حفاظت قوه قضاییه نسبت به کسانی که در داخل دستگاه قضایی و خارج از آن به نام قاضی و کارمند تخلف می‌کنند، نظارتش را بسیار شدید کرده است و نظارت دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور و ... با این افراد و متخلفان شدید شده است.
مرجع : ايسنا