به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۳۰ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۴۲۵۵۳

طلاق توافقی؛ بحران‌ خانواده‌های ایرانی

گروه جامعه: معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: طلاق توافقی یکی از بحران‌های جدید خانواده‌های ایرانی و از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.
طلاق توافقی؛ بحران‌ خانواده‌های ایرانی
حمید خالقی گفت: طلاق توافقی یکی از بحران‌های جدید خانواده‌های ایرانی و از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود در حالی که در گذشته حساسیت‌های زیادی نسبت به طلاق وجود داشت و سبب می‌شد حکم طلاق صادر نشود. وی عنوان کرد: امروز به راحتی حکم طلاق توافقی صادر می‌شود به همین دلیل شاهد افزایش طلاق‌های توافقی هستیم در طلاق توافقی زن و مرد توافق می‌کنند از یکدیگر جدا شوند و این توافق در حکم دادگاه ثبت می‌شود و از نظر قانونی ضمانت اجرایی پیدا می‌کند. معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: این در حالی است که در استان با وجود رشد 14 درصدی طلاق‌ها در سال 92 نسبت به سال 91 آمار طلاق توافقی با دو درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

این مسئول افزود: جوانان امروزه بدون در نظر گفتن شرایط لازم برای ازدواج و دقت به مسائل زیربنایی ازدواج، اقدام به این کار می‌کنند، این سطحی‌نگری در ازدواج خود از علل بروز طلاق در سال‌های آینده است و بیشتر طلاق‌ها نیز میان این گروه اتفاق می‌افتد. خالقی یادآور شد: مشاوره و آموزش‌های قبل از ازدواج مهم‌ترین راهکار برای کاهش آمار این طلاق‌ها است. وی خاطرنشان کرد: مشاوره قبل ازدواج در اولویت اول به روشن ساختن ملاک‌هایی می‌پردازند که برای داشتن یک انتخاب مناسب در ازدواج ضروری هستند. این مسئول بیان داشت: عدم توجه به تعیین چنین ملاک‌هایی و ارزش گذاری و اولویت بندی نامناسب آنها اغلب موجب ناکامی‌های بعدی می‌شوند بر این اساس در مشاوره قبل از ازدواج تلاش می‌شود، ملاک‌های افرادی که قصد ازدواج دارند، بررسی شده و راهنمایی لازم در مورد نظر داشتن ملاک‌های مناسب ارائه شود.
مرجع : فارس