به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۹:۴۳
 
۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۴۳۱۱۳

کامنت جدايي یک دختر در فیس​بوک ظریف

گروه جامعه: خانم جوانی که علیرغم پذیرفته شدن نامزدش در آزمون استخدام شرکت نفت، نتوانسته است به کار مشغول شود، به دلیل سختی معیشت، مجبور به متارکه شده و در ‌نهایت از طریق پیام گذاشتن برای ظریف از وی خواسته که درخواستش را به اطلاع رئیس‌جمهور برساند.
کامنت جدايي یک دختر در فیس​بوک ظریف
در بخشی از پیام این هموطن آمده است: سلام آقای ظریف؛ احساس کردم شاید فقط از طریق فیس‌بوک بتونم با شما حرف بزنم، به همین خاطر برای شما این متن را نوشتم. از شما خواهشی دارم، پیامی دارم برای رئیس‌جمهور محبوبم آقای روحانی؛ همان که آمد تا امیدی دوباره باشد برای نسل ناامید ما. رئیس جمهورم، خواستم برایتان بنویسم و از شما تشکر کنم. با مردی که دوستش می‌دارم پیمان بسته بودیم مبعث امسال روز آغاز زندگی مشترکمان شود ولی دیروز روز جدایی من از همسرم بود. می‌خواستم این جدایی را به شما بگویم. نامزد من از قبول‌شدگان آزمون نفت سال ۹۲ بود، پسری که بدون هیچ حمایت از طرف شخص خاصی، با تلاش خود در این آزمون سنگین موفق شد و ...

و اکنون برای ما راهی جز جدایی باقی نماند. اشتباه نکنید. خانواده‌های ما و یا عدم تفاهم دلیل جدایی نبودند. ما عاشق هم بودیم ولی خوب می‌دانیم تشکیل زندگی در این جامعه بی‌رحم فقط با عشق، برای قشر ما امکان‌پذیر نیست. پس با چشمانی که به سختی تلاش می‌کردیم اشک از آن جاری نشود به خانواده‌هایمان اعلام کردیم که می‌خواهیم جدا شویم. می‌دانم که رئیس‌جمهور من مسائل مهم‌تری دارند که باید رسیدگی کنند. فقط سوالی دارم. آقای روحانی حق مسلم من چیست؟
مرجع : تابناک

افسوس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۵:۰۷
همه این مشکلاتو دارن اکه کار باشه من هم‌با اونی که ۲ساله حرف میزنیم ازدواج میکردم ولی کو کار فقط میگین همه چی خوب میشه تو کشوری که منبع نفت و گازه چرا باید بیکار باشیم حق مسلم ما زندگی تو رفاهه نه زندگی با گدایی. (230052)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۶:۱۸
اقا چرا منه بدبختو نمیگیدکه بیکار شدم و کرایه خونمو هم نتونستم بدم حالا زنمو بردن خونه باباش میگن تا کار پیدا نکنی نمیتونی ببریش منم موندم خونه بابام :( (230084)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۶:۲۸
جواب سؤال آخر اين خانم رو من به جاي آقاي روحاني ميدم.
حق مسلم شما و همه ي جوانان چشم به راه اين مملكت، تنها و تنها انرژي هسته اي است. (230092)
مخالف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۷:۱۶
به نظرم کمی باید مراقب می بودن در تصمیم.
دوست بغل دستی من متولد 58 هست و الان 4سال تو عقده، ما هم مشکل رو می فهمیم، ولی فکر نمی کنیم جدا شدن کار درستی باشه. فکر می کنیم دولت نباید گداپروری کنه، نباید ارز محدود رو به واردات عصای چینی و قلاب ماهیگیری و توپ گلف اختصاص بده، فکر می کنیم رییس جمهور از رهبر که بالاتر نیست، می تونه هواپیمای ایرباس ویژه سوار نشه و به چین بره و آخر هم یک معاون شهردار بیاد به استقبالش؛ و ....
هرچند این سایت بهار معمولا نظر مخالف رو منتشر نمی کنه
زنده باد مخالف من (230114)
سيد نعمت ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۹:۳۸
تو راست ميگي مخالف جان، من هم مثل تو عقيده دارم نبايد ارز به واردات کالاهاي مسخره اي همچون عصاي چيني، قلاب ماهيگيري، توپ گلف و مهمتر از همه چوب بستني اختصاص پيدا کنه بلکه حق مسلم اين خواهرمون و همه ما ايرانيا، کار کردن و درآمد براي دوستان عزيزتر از جانمان، عراق، لبنان، سوريه، فلسطين و ... ميباشد! مي فهمي که؟ (230167)
مخالف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۷:۱۸
من فکر می کنم، وزیری که بالای هزار ملیارد سرمایه داره، متوجه درد این خواهرمون نمیشه.
ساده ترین و بدیهی ترین اصل اینه که ، سواره از پیاده خبر نداره.
هزینه تجمل چند صد میلیونی دفتر رییس جمهور، هزینه های میلیاردی...
آخ.. بگذریم. اینها که منتشر نمیشه.
زنده باد مخالف من (230115)
ALI
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۹:۱۱
حتما احمدی نژاد درک می کند . تمام این بدبختی ها زیر سر احمدی نژاد است که تولید را نابود کرد و رشد اقتصادی خاتمی با 8 درصد را به منفی 6 درصد تبدیل کرد
برادر یا خواهر عزیر به ازای یک درصد رشد اقتصادی 200 هزار شغل ایجاد میشود ولی احمدی نژاد با رشد منفی اعلام میکرد دومیلیون شغل ایجاد کرده است که همه حرفاش دروغ بود (230160)
چیبگم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۷:۴۸
منم دوسال بیکارم و ۳۲ از خدا عمر گرفتم مگه میشه با بیکاری زن گرفت (230125)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۵:۰۸
ما و امثال ما حقی نداریم فقط تکالیف داریم.برادر زاده من دو سال است که لیسانس حقوق گرفته ولی بیکار است.پدرش سی سال آموزگار بوده است.آری این چنین است حکایت جوانان و این مسوولان به ریش ما می خندند (230055)
كوهدشت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۵:۲۶
دختر خانم عزيز من شرمنده ام.......ما شرمنده ايم كه جوانانمان از گرسنگي ميميرند و باز نظاره گريم.........باشد همان انرژي هسته اي حق مسلم ما و شما ،ولي آيا گرسنگي هم حق مسلم ماست؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (230061)
1234
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۵:۳۰
حق مسلم ما داشتن کار آبرومند است.
حق مسلم ما زندگی آبرومند وآزادانه است .
حق مسلم ما داشتن حق انتخاب است .
............ (230064)
کنترل پروژه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۵:۳۰
انرژی هسته ای حق مسلم توست
انرژی هسته ای حق مسلم ماست
ریشه تمام این بدبختیها آمریکاست (230065)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۵:۴۰
من اگر انرژی هسته ای نخواهم به کی بگم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (230073)
صابردرجواب کنترل پروژه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۵:۵۶
ریشه تمام بدبختی های مردم ایران، آمریکاست ،من هم تاحدودی موافقم؛ پس غیرمستقیم می گم یه نگاه به حوادث مصر و حمایت آمریکا از روی کارآمدن محمد مرسی وبدبخت شدن مردم مصربنداز،امیدوارم متوجه شده باشی . (230078)
آرمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۵:۵۹
فکر کنم تو خیابونم بیوفتی زمین میگی تقصیر امریکا بود.یعنی همچین ظرفیتی داری شما!به ازادسازیش فکر کن (230079)
کنترل پروژه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۶:۱۸
دم همتون گرم
خودمم به این کامنت منفی دادم (230083)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۶:۵۳
چراندونم کاری بعضی هاراپای امریکامیزاریم چرانمیگن تحریم کاغذ پاره نبوده مگه اینده مال جونهانیست چراداریدکاری میکنیدنه امروزداشته باشیم نه فردا (230106)
چیبگم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۷:۵۰
خسته نشدی خدایش بیکاری یا کار داری درس خوندی یا نخوندی ........... (230127)
دانشجوی ترم 6 دکتری اما بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۵:۳۴
حق مسلم ما لبیک گفتن به شعارهای امثال حسین شریعتمداریست. (230067)
ناصر خادمی ماشاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۵:۳۶
بسمه تعالی
باسلام به محضر جناب دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه چند مطلب را به عرضتان می رسانم:
الف) بنده از علاقه مندان و حامیان پروپا قرص دولت اعتدال و شخص حضرتعالی هستم
ب) ظاهرا فیسبوک شامل قوانین فیلترین کشور بوده و طبیعتاً ورود به آن هم جرم و لااقل خلاف مقررات کشور است.
ج) طبیعتاً با حضور مسئولین در این عرصه فناوری مفید، افرادی را که نیاز به ارتباط با شما دارند ناخودآگاه وادار می کند از راه غیرقانونی(فیلترشکن و غیره) وارد این عرصه شوند.
د)تکلیف قانونمداران نیازمند به ارتباط باشما چه میشود؟ (230069)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۶:۵۲
با خدا خیرش بده دکتر ظریف از این راه با مردم ارتباط برقرار میکنه . اگه این هم نباشه که دیگه راهی نیست (230105)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۶:۵۹
بنده مومن همه که همینومیگن اقافیلترنکنیداخه ناسلامتی قرن21ظریف باسوادفهمیده بهترین راه صفه های اجتمایی یادرست کنید رقیب فیسبوک رایاولمون کنید (230109)
يكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۷:۵۱
فكر مي‌كنم منظور آقا ناصر اينه كه فيلترينگ كار درستي نيست، و اجازه داده بشه بدون ممنوعيت و محدوديت در زير سايه قانون همه از آن استفاده كنند. (230128)
ناصر خادمی ماشاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۲۲:۴۴
بنده متوجه منظور دوستانی که منفی زده اند نشدم. عرض کرده ام که چرا دولت راه قانونی استفاده از این عرصه مفید فناوری هموار را نمی کند که برخی ناچار به طی مسیر غیرقانونی و استفاده از فیلترشکن غیر مجاز بشوند؟ و پرسیده ام تکلیف کسی که نیاز به ارتباط با مسئولین دارد و نخواهد از مسیر خلاف مقررات عبور کندچیست؟حرف بدی زده ام؟ (230197)
ناظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۶:۰۲
دلواپسان عزیز قربان غیرت همه شماها.شما هایی که از به اصطلاح مصافحه زنی با پیرمردی 85 رنگ گردن کلفت می کنید تو را به هر خدایی که می شناسید اینها را ببینید.شرمندگی پدری را در برابر چشمان کودکش ببینید.وضعیت دردناک مردمی را که هم وطن شما هستند درک کنید.باور کنیم که خدا فقط در کتابهایی که هر شب می خوانید نیست و خدا در دل کودکی فقیر است که شب را به امید پیدا کردن غذایی در صبح فردا گرسنه خوابیده. (230080)
hasani
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۶:۲۱
دو برادر دارم هردو لیسانس مکانیک هر دو بیکار بابا کار کو پارتی داری کار می کنی پارسال توی یک مدرسه شرکت نفت یه ازمون سوری برگزار کرد هیچ کس حاضر نشد بعد که پیگیر شدم گفتن همه بچه های مسولین هستند همه استخدام شده اند فقط ازمون را سوری و تشریفاتی برگزار کردند ما هم حق مراقبت گرفتیم برای تزمونی که کسی حاظر نشد حال دلیل عدم استخدام نامزد سابقت را فهمیدی (230087)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۶:۳۵
متاسفم برای زندگیتون.سال 90 در ازمون قضاوت با بهترین نمره قبول شدم ولی به خاطره حسودی بعضی ها تو شهر بخصوص در حراست دانشگاه ردم کردم اگه منم مثله بعضی ها پارتی داشتم الان قاضی این مملکت بودم متاسفم که برای اجرای عدالت در این جامعه باید پارتی داشت نه سواد حقوقی.خوب گزینشه دیگه بعضی ها احساس میکنن دارن کاره شورای نگهبان رو انجام میدن خنده داره کجا داریم میریم.درسته آقای ظریف آقای روحانی آقایون دیگه که همش بلدین بخورین و بخوابین و حرف بزنید حق مسلم ما چیه؟میدونید ماها چقد درس خوندیم واسه قبولی!!!!! (230095)
يكي مثل تو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۶:۴۸
منم درد تو رو دارم
خودم كردم كه ... بر خودم باد
ديگر به پاي هيچ صندوق راي نمي رم
ديگر دروغ هيچ مسئولي را نمي خورم (230102)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۶:۵۱
کجایند دلواپسان >
کجایند نگرانان ؟

آنانی که فقط برایث دلالی از تحریم نگرانند و به احدیت خدا و آن دنیا اعتقادی ندارند و آنقدر سرگرم دنیا پرستی هستند که از هم نوعان خود غافلند . جیگرم تا ته سوخت اما کاری از دستمان بر نمی آید خدا به داد همه جوانان و مردم این کشور خودت برس که تنها از دست خودت است که کاری بر میاید و نه بندگانت (230103)
vaspar
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۷:۲۳
به راستی حق مسلم ما چیست؟ (230117)
avdt
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۷:۵۴
من هم بیکارم تحصیلات کارشناسی دارم خدمت هم تمام کردم و جاهایی به عنوان ویزیتور و حتی کارگری هم مشغول به کار بودم نامزد هم دارم حدود 3 سال است عقد هستیم شاید به زور بتوانم با پول کارگری و پس اندازم و وام یه خونه اجاره کنم اما همدیگه رو دوست داریم و در مسائل مالی به حداقل قانعیم چون به آینده خوشبین هستیم. خانم عزیز مقصر متارکه شما و همسرتان بیکاری نبود بلکه دلزدگی شما از هم بود و این هیچ ربطی به روحانی و بیکاری و امید و جبهه پایداری و ظریف و... ندارد. لطفا قداست کلمه عشق رو در این حد پایین نیارید (230130)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۲۰:۲۰
پس معلومه بدبختی نکشیدی که این طور قضاوت میکنی. (230176)
بختیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۸:۱۱
مشکل ما نه دولت نه حکومت مشکل آگاهی مردمه!،مردمی که یکسال نگذشته و پس از یک زلزله هشت ریشتری به مدت هست سال درکشور میگن همون احمدی نژاد بهتر بود چون برق و آب گرون شده این دولت خوبی نیست ! چه انتظار ی برای بهبود اوضاع دارین تا مردم آگاه نشن باتغییر دولتها و حکومتها هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. (230136)
ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۸:۱۶
حق مسلم تو فرار ازکشور است زندگی را جای دیگری جستجو کن . همه دنیا وطن توست . جایی منتظر تو و امثال شما هستند (230137)
عمو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۸:۴۹
قدرت چه لذتی داره سرنوشت همه تو دست ادم بودن اصلا حالی داره (230151)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۱۹:۱۴
من معلم بازنشسته ای هستم که از سال 87 مبلغ پانصدهزارتومان بابت هزینه ی سفر طلبکارم...(زمانی که نرخ دلار زیر هزارتومان بود)همچنین ششصد هزار تومان بابت کمک هزینه ی ازدواج دخترم به دلیل نبود اعتبار پس از یک سال و نیم قابل پرداخت نیست...حال در حیرتم که بودجه ی بازسازی سوریه ی همچنان در حال تخریب و سرزمین های دیگر از کجای مسئولین ما تأمین می شود؟! (230161)
احمد
Norway
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۲۱:۴۴
بزرگان نظام باید پاسخگو این جوانان باشند.شعارهای تکراری جوابگوی این جوانان نیست. (230187)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۲۲:۰۳
این یک نمونه کوچک از هزاران وقایع مشابه در کشورمونه.
به اون آدمایی که دلواپسانه به جای مهر روی پیشونیشون افتخار میکنند چه باید گفت تا حق مطلب ادا شده باشد و راه درست دینداری را از نادرست تشخیص بدهند؟ (230191)
فلانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۲۲:۴۲
واقعا متاثر شدم. کجان اون حضراتی که مدعی هستن شما ازدواج کنید ببینید خدا خودش روزی رو میرسونه؟
پسرعموی من فردی بسیار مذهبی و بچه هیئتی است.به اعتبار همین حرفها ازدواج کرد. شغل کوچکی داشت. یک ماه بعد بیکار شد و الان منزل پدرش زندگی میکنن و از سفره ی پدرش نون میخورن.
بعضی مواقع از ایرانی بودنم... بگذریم (230196)
سایه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ ۲۳:۱۹
تواین کشور امیدی وجود نداره همش سراب ! (230204)