کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مسیر پیش روی اصلاح‌طلبان روشن نیست

10 مهر 1402 ساعت 16:22


گروه سیاسی: مسیر پیش روی اصلاح‌طلبان در ۶ ماه آینده و چند و چون حضورشان در انتخابات مجلس دوازدهم هنوز روشن نیست؛ برخی از آنها از هرگونه اظهار نظر خودداری می‌کنند و ترجیح می‌دهند پس از اعلام نتایج صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان تصمیم‌ مشخصی بگیرند، بعضی هم در پیش‌ثبت نام انتخابات مجلس شرکت کردند، تایید شدند و معتقدند اصلاح‌طلبان باید با اعتدالیون ائتلاف کنند، بلکه حداقل ۳۰ نفر وارد مجلس دوازدهم شوند تا به‌نوعی ضربه‌گیر برخی تندروی‌ها باشند.
اما مرتضی الویری، چهره سیاسی اصلاح‌طلب که سابقه نمایندگی مجلس را هم در کارنامه دارد، تنها راه برون‌رفت از وضع فعلی، افزایش مشارکت مردم و کارآمدی نهاد انتخابات در کشور را لغو نظارت استصوابی و اصلاح قانون انتخابات می‌داند.
او معتقد است که عملکرد مجالسی که برآمده از آرای واقعی مردم نباشند، مورد تایید هم‌ نیستند و نمی‌توان انتظار حل مشکلات را در چنین مجالسی داشت همچنین اگر مجلس و نمایندگانی مانند مجلس یازدهم روی کار آیند، وضعیت کشور خراب‌تر خواهد شد.
به گزارش خبرآنلاین بخش هایی از گفت و گوی الویری را در ادامه می خوانید:
من بر این باورم که نهاد انتخابات، نهادی اساسی و بنیانی در یک نظام مردمسالار و دموکراتیک است و اگر این نهاد کار خود را به طور مطلوب انجام دهد جلوی هرگونه خودکامگی را می گیرد و زمینه برای بهره‌گیری از خرد جمعی را فراهم می‌کند.


کد مطلب: 431529

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/431529/مسیر-پیش-روی-اصلاح-طلبان-روشن-نیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir