به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۳:۲۲
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۳۲۷۷
محکوم به حاشیه نشینی خواهند بود

پزشکیان: مردم"نه"رسایی به افراطیون گفتند

گروه سياسي: دكتر مسعود پزشکیان نمایندهِ اصلاح طلب مچلس از دست افراطیون شاکی است و کارهای آن‌ها را مخصوصا در شرایطی که کشور در مرحله گذار از بحران است، هزینه ساز و مشکل آفرین می‌داند. گفت و گوی سايت نواندیش با نماينده تبريز در مجلس در پی می‌آید:
پزشکیان: مردم"نه"رسایی به افراطیون گفتند
با این توضیح که نقد را نمی‌توان نفی کرد، تکلیف گروه‌هایی که به بهانه انتقاد، سیاه نمایی می‌کنند، چیست؟
شاهد این هستیم که گروهی که کارنامه‌شان مشخص است و مشکلات فعلی ریشه در ندانم کاری آن‌ها در طول هشت سال تصمیم گیریشان دارد، با بهانه‌های محتلفی چون تسلیم و سازش در مذاکرات هسته ای با ۱+۵، برگزاری جشنی به مناسبت یکی از اعیاد اسلامی و یا هر بهانه مختلفِ دیگری سخت در حال تحرکند تا به زعم خود دولت را در نگاه مردم دولتی ناکارآمد جلوه بدهند.

چرا و با چه هدفی؟

به خیال آن‌ها فقط از این طریق می‌توانند جریان سیاسی مورد حمایتشات را از از حاشیه نشینی خارج کنند تا شاید بتوانند دوباره قدرت را در دست بیگرند.

البته «بازگشت به قدرت» حق هر گروه یا جریانی سیاسی است.
بله، حتما همینطور است. اما سیاسیون به هیچ وجه حق ندارند و نباید منافع ملی را فدای مصالح سیاسی کنند. گروه تندرویی که این روز‌ها ژست معترض به خود گرفته است، اولویت را فقط به تخریب دولت قرار داده است و نگران هزینه‌هایی نیست که عمدا به جامعه وارد می‌کنند.

«نگران هزینه‌هایی نیست که عمدا به جامعه وارد می‌کنند» بیشتر توضیح می‌دهید؟
ببینید! آقایان شب و روز دنبال بهانه تراشی هستند و سیاه نمایی و حاشیه سازی علیه دولت یازدهم را همانند یک وظیفه خطیر برای خود دنبال می‌کنند در حالی که واقعیتهای موجود نشانگر این است که کشور و مردم انواع و اقسام گرفتاری‌های مالی و غیر مالی دارند و به همین دلیل کاملا مشخص، بر همه واجب است که «کاهش دغدغه‌های عمومی» اولین و مهم‌ترین هدف باشد. باعث تاسف است که «آرامش خیال» به آرزویی محال تبدیل شده است. دقیقا به همين دلیل است که در چنین وضعیتی این سئوال در اذهان عمومی مطرح شده است که واقعا با چه دلیل و منطقی به جای تلاش برای کاهش مشکلات دنبال کارهایی می‌روند که فقط حاشیه آفرین است و نه تنها هیچ منفعتی ندارد و نمی‌تواند دردی از دردهای کنونی را دوا کنند، بلکه مشکل را بیشتر می‌کند.

دولت باید چه تدبیری در این خصوص بیاندیشد؟

متاسفانه رفتارهای این گروه خاص به قدری بد است که دولت به جای اینکه به فکر رفع مشکلات باشد، نخوه برخورد و مواجهه با چنین رفتارهایی را بررسی می‌کند. پس باید گفت این سئوال بسیار جدی مطرح است که چطور هم می‌توانند ادعای مردم مداری و وفاداری به نظام و کشور را داشته باشند و هم در دشوار‌ترین شرایط سعی در گل آلود کردن آب داشته باشند.

جامعه چه واکنشی به این تحرکات نشان می‌دهد؟

مردم در ۲۴ خرداد سال گذشته «نه» رسایی به آن‌ها گفتند و با رای دادن به تفکر اعتدال، اعتدالیون را جایگزین افراطیون کردند تا بلکه مشکلاتشان کاهش پیدا کند. دقیقا به همین دلیل است که باید گفت که اگر آن‌ها در رفتار‌هایشان تجدید نظر نکنند از این پس محکوم به حاشیه نشینی و دور ماندن از متن خواهند شد. به دلیل اینکه در مرحله گذار از بحران هستیم، باید دقت کنیم که به هیچ وجه نباید از خرد گرایی غافل شویم.

بختیاری آریایی وطن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۴:۳۶
آفرین به نماینده تبریز (230495)
بختیاری آریایی وطن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۵:۱۱
رییس جمهوری که مخالفانشو خس وخاشاک میدونه جایگاهی در مردم نداره! رسایی هم بهشون دادیم توانتخابات24 خرداد ،اون عکسی که ازش گذاشتید مثل آدم طلبکار هاست خدا به خیر کنه،روحانی تنها نیستی و حمایت مردم روداری
روحانی منتظریم (230497)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۶ ۱۸:۴۶
کاش جناب پزشکیان عزیز به جای کلمه "رسایی" که اعصاب خرد کنه، یه کلمه دیگری استفاده می کردند. (230529)