به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۴ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۴۴۰۷۳
با راي دادگاه آمريكا

یک‌میلیون دلار خسارت به‌خاطر تمسخر ریش

گروه بين‌الملل: یک وکیل مدافع آمریکایی موفق شد ثابت کند که موکلش در معرض «تبعیض و فشار به خاطر دین،‌ نژاد و چهره» قرار گرفته است. بر این پایه دادگاه حکم پرداخت غرامت يك میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری را به مرد قربانی تبعیض، صادر کرد.
یک‌میلیون دلار خسارت به‌خاطر تمسخر ریش
شاکی، یک آمریکایی تونسی الاصل با نام عبد الکریم ابو بکر است که ۵۶ سال سن دارد. او چهار مدرک دانشگاهی به دست آورده و از سال ۲۰۰۸ به اتهام عدم پایبندی به قوانین کار، از محل کار خود اخراج شد. در لایحه وکیل مدافع آمریکایی آمده بود: «به او نگاه کنید، نامش عبد الکریم ابوبکر است. این نخستین دلیل رنج‌های او است، به ریشش نگاهی کنید، دومین دلیل. به علاوه اینکه او از کشوری آفریقایی می‌آید... تونس. خواهش می‌کنم انصاف به خرج دهید.»

شایان ذکر است که عبد الکریم ابو بکر، پدر چهار فرزند است که در شهرداری واشنتاو در ایالات میشیگان به عنوان راننده اتوبوس کار می‌کرد. او پس از آن ۱۷ سال تکنیسین بود. از سویی عبد الکریم ابوبکر تاکید می‌کند که اخراجش از کار به دلیل پایبند نبودن به قواعد کار نبوده. او ادعا می‌کند که کارفرما به دلیل «تبعیض نژادی» که در همه سال‌های کار از آن رنج می‌برد، اخراجش کرده است.