به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۴ ساعت ۲۲:۳۷
کد مطلب : ۴۴۱۱۲

يکشنبه آينده، آخرين ديدار تدارکاتي تيم‌ملي

گروه ورزشي: تيم ملي ايران که براي حضور در جام جهاني برزيل از امروز اردوي خود را در سائوپائولوي برزيل آغاز کرده است، يکشنبه آينده آخرين ديدار تدارکاتي خود قبل از آغاز جام جهاني را مقابل ترينيداد و توباگو برگزار مي‌کند.
يکشنبه آينده، آخرين ديدار تدارکاتي تيم‌ملي
تيم ملي ترينيداد و توباگو بامداد فردا بعد از برگزاري ديدار با تيم ملي آرژانتين در لاپلاتاي اين کشور به برزيل سفر مي‌کند تا يکشنبه 18 خرداد حريف ايران در سائوپائولو شود. نکته قابل توجه اينکه سايت فيفا امروز ابتدا ديدار تدارکاتي ايران با ترينيداد و توباگو را از صفحه برنامه‌ ديدارهاي اين دو تيم حذف کرد اما دقايقي پيش دوباره اين ديدار در صفحه مربوطه ثبت شد.

در همين زمينه جمالي، مدير روابط بين‌الملل فدراسيون فوتبال گفت: تمام مقدمات برگزاري ديدار با ترينيداد و توباگو انجام شده و قراردادهاي مربوط به اين ديدار نيز امضا شده است. بر همين اساس اين ديدار به صور قطع در فاصله پنج روز مانده به جام جهاني 2014 برزيل برگزار خواهد شد.

کلاس توجيهي براي بازيکنان تيم ملي در برزيل

بازيکنان تيم ملي ايران در برزيل روز پربرنامه و شلوغي را سپري مي‌‌کنند. به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، بازيکنان تيم ملي صبح امروز در نشست هماهنگي برگزاري بازي‌ها شرکت کردند.

ملي‌پوشان صبح امروز و پس از صرف صبحانه راس ساعت 9:30 دقيقه برنامه‌هاي زيادي را پيش از تمرين امروز انجام دادند. بازيکنان تيم ملي براي برگزاري نشست هماهنگي که برگزار کننده آن فيفا و در خصوص مسايل انضباطي، داوري و معرفي ميزبان بود شرکت کردند. در ابتداي اين جلسه بازيکنان تيم ملي برگه‌هايي را که فيفا در نظر گرفته بود امضا کردند و شماره خود را زير هر امضا نوشتند تا طريقه شناسايي آنها در آينده با توجه به برگه‌هاي شناسايي مسابقات باشد.

پس از امضاي برگه ها، بازيکنان موظف به امضاي دو پيراهن سفيد و قرمز تيم ملي ايران و توپ جام جهاني بودند که همه بازيکنان اين کار را انجام داده و نماينده فيفا با دقت خاصي تعداد امضاها را چک کرد و پس اينکه متوجه شد تعداد بازيکنان تيم ملي 24 بوده علت را جويا شد و پس از توضيحات ارائه شده، موافقت خود را براي تکميل و امضاي بيست و چهارم ايران اعلام کرد. لازم به توضيح است فيفا يک توپ را فقط براي امضاي سرمربيان تيم هاي ملي در نظر گفته بود که کالوس کي‌روش اين توپ را امضا کرد. همچنين کاپيتان‌هاي تيم‌هاي حاضر در مسابقات مي بايست بازو بندهاي در نظر گرفته شده که به رنگ‌هاي زرد و آبي بود را امضا کنند که جواد نکونام کليه بازوبندها را امضا کرد.

پس از امضاي برگه ها، پيراهن‌ها، توپ‌ها و بازو بندهاي کاپيتاني، نشست اوليه با معرفي مسئولين حاضر در اين نشست و نمايش فيلمي از معرفي برزيل آغاز شد و پس از آن با حضور همه اعضاي کاروان ايران مسئولين فيفا در خصوص ممنوعيت شرط‌بندي در مسابقات و دقت در اجراي کليه قوانين بازي‌ها و سبک جديد دست دادن که موسوم به دست صلح است توضيحاتي ارائه کرده و از بازيکنان خواستند تا در شروع بازي از اين مدل دست دادن استفاده کردن و کاپيتان‌هاي تيم ها هم به همين روش با يکديگر دست بدهند.

در ادامه نماينده فيفا از اعضاي کادر سرپرستي خواست اتاق را ترک کرده و بازيکنان و اعضاي کادر فني با حضور اسفنديار بهارمست – مدرس داوري فيفا، آخرين قوانين و مقررات اين مسابقات را مرور کردند. در تيتر گزارش ارسالي از سوي روابط عمومي فدراسيون از برزيل بر روي سايت فدراسيون فوتبال در حالي به برگزاري نخستين تمرين تيم ملي اشاره شده که در متن اين خبر به اين مورد هيچ اشاره‌اي نشده و زمان دقيق اولين تمرين تيم ملي مشخص نيست، هرچند که به نظر مي‌رسد بازيکنان تيم ملي امروز عصر به وقت برزيل تمرين سبکي را برگزار کنند.