به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۵ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۴۴۱۲۵

کری: انتخابات سوریه يك «صفر بزرگ» بود

گروه بين الملل: وزیر امور خارجه آمریکا انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه را ˈیک صفر بزرگˈ توصیف کرد و آن را بی معنا و مردود قلمداد کرد.
کری: انتخابات سوریه يك «صفر بزرگ» بود
به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتد پرس از بیروت، ˈجان کریˈ، وزیر امور خارجه آمریکا دیروز (چهارشنبه) انتخابات ریاست جمهوری سوریه را که با پیروزی قاطع ˈبشار اسدˈ همراه بود، مردود دانست و تاکید کرد که انتخاب مجدد اسد هيچ چیز را تغییر نخواهد داد. وی که در دیدار یک روزه خود از بیروت، پایتخت لبنان سخن می گفت، انتخابات سوریه را ˈبی معناˈ خواند و تاکید کرد: ˈوقتی میلیون ها تن از مردم شما توانایی رای دادن ندارند، رای دادن بی معناست. درگیری، ترور و کشتار همانند قبل ادامه دارد.ˈ

گفتني اينكه، روزنامه "واشنگتن پست" چند روز قبل با طرح اين سئوال كه آیا انتظاری برای تغییر در سوریه پس از برگزاری انتخابات وجود دارد؟ نوشت: علیرغم آن که دولت سوریه اعلام کرده که برگزاری انتخابات در آن کشور می تواند به روند حل منازعه کمک کند هچ گونه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد از شدت خشونت در سوریه کاسته شده است. به نظر نمی رسد "اسد" خواستار تغییر چندانی در رویه سیاسی خود باشد. در صورت مشارکت بالا در انتخابات اسد می تواند اعلام کند از میزان محبوبیت بالایی برخوردار است و حکومت او مشروعیت مردمی قابل توجهی دارد. در این صورت او بیش از پیش می تواند علیه مخالفان مسلح دست به اقدام بزند.