به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۶ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۴۴۱۶۸

استفاده ازموبایل دررانندگی باگوگل کیت

گروه فناوری: گوگل کیت به شما اجازه می دهد ضمن رانندگی مطمئن از تلفن همراه خود استفاده کنید.
استفاده ازموبایل دررانندگی باگوگل کیت
گوگل روی پروژه ای بنام Google KITT کار می کند که روی موتورجستجوی اندروید سوار شده و کاربر بدون استفاده از دست و حتی بدون استفاده از چشم می تواند کارهای مورد نظر خود را حین رانندگی و پیاده روی انجام دهد. نام گوگل کیت که از روی خودروی سریال نایت رایدر اخذ شده، همه امکانات تعریف شده را در حالی برای صاحب آن فراهم می آورد که کاربر بدون استفاده از دست و چشم می تواند به هدف مورد نظر برسد.

برخی امکانات موجود روی موتو ایکس موتورولا بخشی از این پروژه عظیم به شمار می رود که از طریق دستورات صوتی کارهای تعریف شده انجام می شود. نتیجه جستجوی صوتی با آنچه کاربر مد نظر دارد، در حال حاضر کمی حجیم بوده و گوگل قرار است نتایج مورد نظر کاربر را حتی الامکان بهینه سازی کرده تا نتیجه دلخواه در کمترین زمان ممکن حاصل شود به خصوص حین رانندگی پاسخ گوگل بدون خطا، به درخواست کاربری که فقط از طریق دستور صوتی کارهای خود را جلو می برد خیلی مهم است و مباحث امنیت رانندگی حین استفاده از موبایل را در این زمینه به چالش می کشد.

گوگل کیت اگر موفق شود، رانندگان در بزرگراه ممکن است از آن استفاده کنند به شرط اینکه قوانین مورد نیاز نیز هم زمان تصویب شود. حال این می تواند روی گوشی هوشمند و تبلت اندرویدی میسر شود و یا حتی جزیی از تجهیزات نصب شده روی داشبورد اتومبیل باشد و بخشی از زندگی رانندگان با سیستم های همراه اندرویدی تلقی شود.



فعلا قانون گذاران امریکایی استفاده از گوگل گلس یا همان عینک معروف گوگل حین رانندگی را ممنوع کرده اند و معلوم نیست گوگل کیت بتواند از آزمون امنیت مورد نظر قانون گذاران به سلامت بیرون بیاید یا نه! منهای امنیت حین رانندگی، نتایج مناسب و عمر باطری دستگاه نیز از موارد مورد سوال قانون گذاران است که بتواند در رانندگان اطمینان بخشی حین استفاده از چنین فناوری هایی را ایجاد کند.
مرجع : خبرآنلاین