به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۶ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۴۴۲۲۴

تمجید فدراسیون جهانی از تکواندو ایران

گروه ورزشي: سایت فدراسیون جهانی تکواندو در گزارشی به نحوه ظهور تکواندوی ایران و تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ پرداخته است.
تمجید فدراسیون جهانی از تکواندو ایران
در این گزارش آمده است: محبوبیت تکواندو در جهان هیچ گاه به حالت انفجار نبوده ولی در اینجا یعنی ایران این اتفاق افتاد. تکواندوی ایران برای اولین بار خیلی زود در سال 1970 در مسابقات پلیس های کشور اسلامی کارش را آغاز کرد و در سال 1975 عضو فدراسیون جهانی تکواندو شد. تکواندوی ایران امروز با جمعیتی در حدود 2 میلیون نفر و در اختیار داشتن حدود 5 هزار سالن ورزشی اختصاصی، یکی از قدرتهای برتر تکواندو جهانی است. این کشور تاکنون به هشت مدال المپیک (دو مدال طلا) 164 مدال در مسابقات قهرمانی جهانی گرفته و توانسته در سال های اخیر از مهد تکواندوی جهان یعنی کره پیشی بگیرد و به مقام قهرمانی جهان در بخش مردان دست پیدا کند.

سال 2011 در مسابقات قهرمانی تکواندوی جهان در بخش مبارزه ایران با سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز به عنوان قهرمانی دست یافت و کره ایها با دو مدال طلا و دو نقره در جای بعدی قرار گرفتند. توسعه تکواندو در ایران تا حد زیادی زیر نظر "کانگ شین چول" استاد بزرگ کره ایها و سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون ایران صورت گرفت. در سال 1985 استاد کانگ برای اولین بار در مسابقات کشورهای اسلامی به عنوان مربی به ایران رفت و کار را آغاز کرد.

کانگ از 1985 تا 1995 به عنوان سر مربی تیم ملی ایران فعالیت کرد و از سال 1996 به عنوان رئیس کمیته فنی ایران کار کرد. او از سال 2006 نیز به عنوان سرمربی تیم پومسه ایران کار کرد. "ماه ژوئن سالروز ورود استاد کانگ در 30 سال قبل به ایران است که او به تمجید از پولادگر پرداخت. در ادامه این گزارش آمده است: فعالیت پولادگر در تکواندوی ایران از حدود 16 سال قبل آغاز شد. او دان هفت تکواندو را از کوکی وان دارد و به فکر کسب نتایج خوب ایرانی ها در المپیک بعدی است.

مرکز آموزش منطقه ای فدراسیون جهانی تکواندو در سال 2010 در تعامل بین فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی در 724 متر مربع در چهار طبقه در تهران افتتاح شد. این مرکزدارای هتل، سالن ورزشی، اتاق آموزش و یک کلینیک پزشکی است. هدف از این مرکز کمک به افزایش مهارت های تکواندو در ایران و کشورهای همسایه است. پولادگر رییس فدراسیون ایران به عنوان عضو کمیته اجرایی کمیته المپیک ایران و عضو شورای فدراسیون جهانی تا سال 2013 کار کرد. در ادامه این گزارش سایت فدراسیون جهانی اشاره ای هم به مرکز علمی کاربردی تکواندو و فارغ التحصیلان آن داشته است. تیم ملی تکواندوی مردان ایران هفته گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان برای سومین بار در تاریخ قهرمان آسیا شد. کره ایها 18 بار در 21 دوره برگزار شده قهرمان شده اند.
مرجع : ايسنا