کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بحث بهشت و جهنم یک بازی سیاسی است

تندروها به دنبال مشغول کردن دولت هستند

نامه نيوز , 16 خرداد 1393 ساعت 13:24

گروه سياسي: عضو جامعه روحانیت مبارز معتقد است برخی منتقدان دولت ردای دلسوزی به تن کرده‌اند و برخی دیگر با تندروی به دنبال منحرف کردن دولت از مسیر اصلی اش هستند.


حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی استاد برجسته اخلاق پیرامون مباحث طرح شده درخصوص بهشت و دوزخ و واکنش منتقدان دولت به سخنان روحانی در این باب، اظهار داشت: رفتارهای اخیری که از سوی منتقدان دولت درباره سخنان رییس جمهور صورت گرفته است و این بگو مگوها را می توان فقط یک رفتار سیاسی نامید، چه با غل و زنجیر افراد را به بهشت و جهنم ببریم، چه بدون غل و زنجیر هر دو روش اشتباه است. وی با تاکید براینکه در حکومت اسلامی، اصل و اساس رهبری نظام است، افزود: دولت وظیفه دارد که از رهبر و قانون اساسی تبعیت و اطاعت کند. در کنار دولت، نهادهای فرهنگی زیادی وجود دارد که تعداد آنها کم هم نیست. که همه از دولت بودجه دریافت می‌کنند، اینها مبنای تشکیل شان ارشاد و راهنمایی مردم است پس این موضوع تنها بر عهده دولت نیست.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: امیدوارم طرح این مباحث برای مشغول کردن دولت نباشد. برخی از این افراد ردای دلسوزی به تن کرده اند و برخی هم افراد تندرویی هستند که به دنبال آن هستند که دولت را از مسیر اصلی خود منحرف کرده و با مباحث غیرضرور مشغول کنند تا از کارها و اهداف اصلی اش باز بماند. استاد طباطبایی این قسم رفتارها نسبت به دولت را یک بازی سیاسی دانست و گفت: البته دولت هم خوب پاسخ آنها را داد و گفت ما دولت اسلامی و دینی می‌خواهیم یا دین دولتی. به عقیده من این پاسخ آقای روحانی حرف درست و هوشمندانه ای بود که به خوبی بیان کرد که دولت باید تابع دین باشد.

وی تاکید کرد: مردم را با غل و زنجیر نمی توان به بهشت برد و اساسا این کار امکان ندارد، مردم را باید ارشاد کرد و ارشاد هم مراتبی دارد. می شود هم از قرآن کریم به این موضوع استدلال کرد، هیچ جا سخن از اجبار و روش سلبی نبوده است. همه جا حرف از ارشاد و راهنمایی است. این کار هم با نهادهای فرهنگی است. تمام نهادهایی که اساس فرهنگی دارند باید اعلام کنند که چه کار کرده‌اند؟ نماینده سابق مجلس اظهار داشت: البته هیچ کس در نظام جمهوری اسلامی نمی پذیرد که بی بندباری باشد و منکرات رایج شود اما باید روشهای درستی که با دین سازگاری دارد اتخاذ شود. جوانان و مردم را باید جذب دین کرد.


کد مطلب: 44241

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/44241/تندروها-دنبال-مشغول-کردن-دولت-هستند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir