به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۹ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۴۵۶۶

پنج میلیون دلار جایزه برای سرنخی درباره هواپیمای گمشده مالزیایی

گروه حوادث: بستگان مسافران هواپیمای گمشده مالزیایی کمپینی را برای جمع آوری حداقل پنج میلیون دلار آغاز کرده‌اند تا آن را به عنوان جایزه به کس یا کسانی بدهند که اطلاعاتی را درباره سرنوشت این هواپیما فاش کند.
پنج میلیون دلار جایزه برای سرنخی درباره هواپیمای گمشده مالزیایی
به گزارش بي بي سي، در بیانیه‌ای که بستگان مسافران منتشر کردند آمده هدف خود را تشویق به "افشاگری" عنوان کرده‌اند. قرار است این پول از طریق یک وبسایت جمع‌آوری شود. ایتن هانت مسئول این پروژه که "جایزه MH۳۷۰" نام گرفته می‌گوید: "ما مجاب شد‌ه‌ایم که کسی جایی هست که چیزی می‌داند و امیدواریم این جایزه او را تشویق کند قدم جلو بگذارد." سارا بایچ که دوستش، فیلیپ وود در هواپیما بوده می‌گوید خانواده‌ها تصمیم گرفته‌اند با "چشمهایی تازه" به این تراژدی نگاه کنند.

"دولتها و نهادها تمام تلاش خود را کرده‌اند اما هنوز کوچکترین مدرکی ارائه نکرده‌اند، یا به دلیل آنکه رویکرد اشتباه داشته‌اند یا اینکه یکی دو نفر عمدا آنها را گمراه کرده‌اند." دانیکا ویکز که همسرش پل ویکز در هواپیما بود می‌گوید: "ما بارها از لب چشمه تشنه برگردانده شده‌ایم و حالا می‌خواهیم خودمان کار را به دست بگیریم، کلیشه‌ای فکر نکنیم و سعی کنیم برای پیدا کردن هواپیما کاری انجام دهیم."

پرواز MH۳۷۰ که هشتم مارس از کوالالامپور عازم پکن بود بود بعد از خروج از فضای هوایی مالزی ناپدید شد و روشن نیست بعد از آن چه اتفاقی برای هواپیما رخ داده است. بر اساس اطلاعات ماهواره ای، پرواز بوئینگ ۷۷۷ خط هوایی مالزی که ۲۳۹ سرنشین داشت، در اقیانوس هند در شمال غربی بندر پرت استرالیا خاتمه یافته است. با این حال سه ماه جستجو برای یافتن بقایای هواپیما یا جعبه سیاه آن به جایی نرسیده است.

مقامات مالزی مدتی پیش اعلام کردند که سرنشینان هواپیما زنده نیستند اما نمی‌توانند بگویند بر سر هواپیما چه آمده است. استرالیا و مالزی قول داده‌اند که جستجو برای یافتن هواپیما را متوقف نکنند. آنها می‌گویند در حال حاضر مشغول بررسی دوباره اطلاعات هستند و جستجوی کف دریا را با تجهیزات ویژه آغاز کرده‌اند. یک روبات زیردریایی این منطقه از اقیانوس هند را به دقت بررسی کرده اما نتوانسته جعبه سیاه را پیدا کند. قرار است در منطقه ای که هواپیما آخرین علائم را ماهواره اینمارست مبادله کرده است عملیات تجسس بین المللی گسترش پیدا کند و به ۶۰ هزار کیلومتر مربع برسد.