به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۴ ساعت ۰۰:۵۴
کد مطلب : ۴۵۰۸۳
مرگ صدها تن در حمله داعش به موصل

اوباما: بدون‌ تضمین، در عراق دخالت نمی‌کنيم

گروه بين الملل: رییس جمهور آمریکا روز جمعه در واکنش به رویدادهای عراق گفت که در حال بررسی گزینه هایی غیر از اعزام نیروی زمینی به عراق برای مقابله با پیشروی تروریست‌های داعش است.
اوباما: بدون‌ تضمین، در عراق دخالت نمی‌کنيم
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوباما در عین حال هشدار داد که کشور عراق باید شکاف ها و اختلافات خود را حل کند. ما نیروهای آمریکایی را به صحنه رزم در عراق باز نمی گردانیم اما از تیم امنیت ملی خود خواسته ام که گزینه های دیگری را برای حمایت از نیروهای امنیتی عراق آماده کند.
رییس جمهور آمریکا گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام تهدیدی برای عراق است اما همچنین به دلیل ایدئولوژی و خشونت ورزی خود می تواند منافع آمریکا هم تهدید کند. در نهایت بر عهده عراقی ها است که مشکلات خود را حل کنند. وی افزود: آمریکا بسادگی خود را درگیر اقدام نظامی در عراق نمی کند مگر این که دولت عراق برای کاهش تنش های فرقه ای را تضمین کند.

ساكي: امریکا در حال مذاکره با ایران در مورد بحران عراق نیست

وزارت امورخارجه امریکا روز جمعه اعلام کرد که با وجود منافع مشترک واشنگتن و تهران در حمایت از بغداد ، آمریکا مذاکره با ایران در مورد بحران عراق را شروع نکرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مری هارف سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری خود در پاسخ به یک سوال خبرنگاران در این مورد گفت:ˈ خیر ، ما در حال مذاکره با ایرانیان در مورد عراق نیستیم . ˈ

ترکیه: از داعش حمایت نمی کنیم

بولنت ارینک معاون نخست وزیر ترکیه امروز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت کشورش هیچگونه کمکی به داعش ارائه نداده و نمی دهد. ارینک در واکنش به انتقادهای صورت گرفته مبنی بر اینکه دولت ترکیه به نیروهای داعش اجازه ورود به مرزهای ترکیه و خروج از آنها به کشورهای همجوار این مطلب را ابراز داشت.

رسانه های گروهی ترکیه نوشتند: وزارت خارجه ترکیه با توجه به اوضاع امنیتی بی ثبات عراق پس از اشغال شهرهای این کشور توسط عناصر داعش از اتباع خود خواست تا این کشور را ترک کنند.
بر اساس این گزارش، جنگجویان داعش 31 راننده ترک تبار را در شهر موصل را ربوده اند که سه شنبه گذشته به تصرف آنها درآمد. عناصر داعش در روز چهارشنبه به کنسولگری ترکیه در موصل یورش بردند و 49 تن را در آن از جمله شخص کنسولگر و یک کودک شیرخواره هشت ماهه را به گروگان گرفتند.

مرگ صدها تن در حمله داعش به موصل

از سوي ديگر، ˈرابرت کلویلˈ سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: احتمالا صدها نفر طی چند روز گذشته در پی یورش عناصر مسلح داعش به شهر موصل عراق کشته شده اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، کلویل روز جمعه افزود: خبرها از اعدام 17 غیرنظامی از جمله یک کارمند قوه قضائیه موصل به دست شبه نظامیان داعش حکایت دارد. وی افزود : چهار زن پس از تجاوز نظامیان مسلح داعش دست به خودکشی زدند و16 تبعه گرجستانی نیز پس از یورش شبه نظامیان ملسح ربوده شده اند. کلویل خاطرنشان کرد: ما همچنین اطلاعاتی دراختیار داریم که از نقض حقوق بشر توسط نیروهای دولتی عراق و بمباران مناطق غیرنظامی در ششم و هشتم ماه ژوئن (16و18خرداد) حکایت می کند. همچنین گفته می شود که 30 غیرنظامی کشته شده اند.