به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۴۵۶۹۱

روحانی:در رفع‌مشکلات چشم به‌دولت ندوزید

گروه سیاسی: رییس جمهور صبح امروز در دومین روز سفر استانی خود به استان لرستان در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان این استان گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور بزرگ و تاثیرگذار در منطقه و جهان است.
روحانی:در رفع‌مشکلات چشم به‌دولت ندوزید
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی با اشاره به سخنان مطرح شده از سوی علما، ایثارگران و برگزیدگانی که در این جلسه سخنرانی کردند، اظهار کرد: البته جای سخنرانی یک خانم خالی بود. معمولا ما وقتی در جمع فرهیختگان حضور پیدا می‌کنیم یکی از خانم‌ها نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود می‌پردازد؛ ولی امروز این اتفاق نیفتاد. به هر حال نیمی از جمعیت کشور ما خانم‌ها هستند. امروز در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، عرصه‌های مدیریتی و در جاهای مختلف الحمدلله خانم‌های ما حضوری فعال دارند. وی با بیان این‌که «ما الگوهای بزرگی مانند حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) داریم» گفت: این بزرگان هم برای زنان و هم برای مردان ما الگو هستند.

وی با بیان این‌که «دولت مجری است و باید قانون را پیاده کند و وظایفی دارد که باید به آن عمل کند» گفت:‌ اما اساس وظیفه بر دوش همه ماست بخصوص فرهیختگان و شما باید توجه داشته باشید که بار مسئولیت شما از مردم عادی سنگین‌تر است. من از شما درخواست می‌کنم که بیشتر به صحنه بیایید و بررسی کنید که مشکلات مردم را چگونه می‌توان حل کرد. وی با بیان این‌که «استعداد در این استان وجود دارد و از طرف دیگر تعداد صاحب‌نظران، فرهیختگان و علما در این استان بالاست» گفت: همان‌طور که اشاره کردم این عزیزان باید احساس کنند که بار سنگین‌تری از مسئولیت بر دوش دارند. برای معنویت و اخلاق جامعه بار مسئولیت بر دوش علماست و این بار بسیار سخت و سنگینی است. آن‌ها مرزبان و مرزدار هستند. مرزدار و مرزبان مرزهای فرهنگی، اخلاقی، دینی و انقلابی جامعه هستند.

رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که «امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور بزرگ و تاثیرگذار در منطقه و جهان است» گفت: ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان بار بسیار سنگینی بر دوش دارند. این عزیزان در صحنه‌های مختلف انقلاب بخصوص در دفاع مقدس نقش‌های بزرگی را ایفا کرده‌اند و می‌دانستند چه راهی را انتخاب کرده‌اند. در واقع با آگاهی راه سختی را در پیش گرفته‌اند و با این فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها کشور را در برابر تهاجم بیگانه حفظ کردند.

وی همچنین به علمای دیگر این استان از جمله مرحوم آیت‌الله طاهری اشاره کرد و گفت: لرستان سرزمین علم، ادب و فرهیختگی است و من در حیرت هستم که این استان با این همه استعداد در زمینه‌های مختلف از جمله استعداد کشاورزی این همه آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی و دیگر استعدادها و توانمندی‌ها در آن نرخ بیکاری بالاست. اشکال این است که ما چشم به دولت دوخته‌ایم و می‌گوییم دولت بیاید این مشکل را برطرف کند و این کار را انجام دهد. باید بگوییم خودمان چه کار کرده‌ایم و باید چه بکنیم. باید خودمان را باور کنیم.
مرجع : ایسنا