کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چند سوال از دو زن مخالف حضور زنان در ورزشگاه‌ها

به زنان ايراني كه مي‌رسد آسمان مي‌تپد!

2 تير 1393 ساعت 1:40

گروه ورزشي: دستور رییس جمهور برای تسهیل امکان حضور زنان در استادیون های ورزشی، تذکر یکی از نمایندگان زن مجلس را در پی داشت؛ همزمان یکی دیگر از نمایندگان زن مجلس گفته است که وظیفه ی زن بچه داری است و نه دیدن والیبال.


به گزارش انصاف نیوز، متن تذکر کتبی زهره طبیب‌زاده‌نوری نماینده تهران به دکتر روحانی که از تریبون مجلس قرائت شد، به این شرح است: توضیح در مورد علت اعلام موضوع تسهیل‌سازی حضور زنان تماشاگر در استادیوم‌های ورزشی به عنوان اولویت معاونت امور زنان علی‌رغم وجود دغدغه‌های فرهنگی از جمله مساله ی عفاف و حجاب و نیز مشکلات معیشتی زنان.

معلوم نیست که آیا خانم طبیب زاده تاکنون به ورزشگاه رفته و می داند که تماشاچیان در آنجا لباس عوض نیم کنند و پوشش تماشاچیان مانند پوشش آنان در بیرون از ورزشگاه هاست. آیا این نماینده ی مجلس اطلاع دارد که در همین بازی های والیبال زنان خارجی حضور داشته اند و اگر دغدغه ی به خطر افتادن مردان می رود آیا با حضور زنان خارجی نمی رود؟

چطور تا چند ماه پیش که احمدی نژاد دولت را در اختیار داشت، خانم نماینده دلواپس عفاف و حجاب نبود و زنان می توانستند بازی های والیبال را در ورزشگاه ها مشاهده کنند اما حالا نه؟
اگر نمایندگان اصولگرا دغدغه ی مردم را ندارد و خواسته ی آنها مهم نیست، پس در چه صورتی دلواپس می شوند و وقت مجلس را برای تذکر دادن و نطق خود می گیرند؟

همچنین فاطمه آلیا دیگر نماینده زن به پیام نو گفته است: کار زن بچه دار شدن و تربیت فرزند و شوهرداری است نه دیدن مسابقه والیبال. یک عده ای می خواهند هر طور شده به زن نقش هایی بدهند که مخالف با وظایف شرعی است. زنی که دغدغه اصلی اش رفتن به ورزشگاه و شاغل شدن و این دست مسایل باشد که دیگر به وظایف اصلی خود نمی رسد. بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری هجوم فرهنگی غرب می خواهد زنان را «مرد واره» کند. این حرکت ها همه برنامه ریزی غرب است، بروید از همان هایی که می خواهند بروند والیبال ببینند بپرسید که چند نفرشان ازدواج کرده اند، از میان آنها که ازدواج کرده اند چند نفرشان بچه دار شده اند و اگر هم بچه دار هستند چطور بچه خود را تربیت می کنند. اینها را که بپرسید می دانید که این حرکت ها در راستای کدام فرهنگ است. ما در کشورمان مسابقات ورزشی زنان را داریم و اگر خانم ها خیلی مشتاق هستند، بروند و آن مسابقات را از نزدیک ببینند. دلیل ندارد جایی که چند هزار نفر مرد جمع می شوند، عده ای هم از زنان بروند. اینها زمینه بی حرمتی و تجاوز در جامعه است.

اما خانم آلیا پاسخ نداده که چطور خودش در میان 280 نماینده ی مرد در مجلس حضور پیدا کرده و آیا نگران نیست که حضور او و چند نفر معدود زن دیگر در چنین مجلسی مردانه، زمینه ی بی حرمتی و تجاوز را در جامعه ایجاد کند؟ آیا خانم آلیا خود را متفاوت با زنان دیگر می داند یا مردان مجلس را متفاوت با دیگر مردان؟ چطور است که حضور زنان در راهپیمایی های 22 بهمن و سایر راهپیمایی ها، وظیفه ی آنهاست، چطور حضور آنها در سفرهای استانی مقامات برای استقبال و بدرقه وظیفه ی آنهاست، چطور رای دادن آنها وظیفه است، اما در ورزشگاه ها نمی توانند حضور داشته باشند، چون شما در آنها مرکز توجه نیستید؟!


کد مطلب: 46079

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/46079/زنان-ايراني-مي-رسد-آسمان-مي-تپد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir