ماسک بهدنبال ملاقات با مقامات ارشد چین است تا در مورد ارائهی سیستم کمکرانندهی تسلا موسوم به FSD در چین و کسب مجوز برای انتقال دادههای جمعآوریشده و ارسال آنها به آمریکا برای آموزش الگوریتمهای رانندگی خودران، گفتوگو کند.
به گزارش رویترز، تسلا از سال ۲۰۲۱ تمام دادههای جمعآوریشده توسط ناوگان چینی خود در شانگهای را طبق خواست رگولاتوریهای چینی ذخیره کرده و تاکنون هیچ اطلاعاتی را به ایالات متحده منتقل نکرده است.
سیستم کمکرانندهی تسلا چهار سال پیش معرفی شد و از آن زمان بسیاری از کاربران چینی از تسلا خواستهاند تا سیستم مذکور را در چین ارائه کند.
سفر ایلان ماسک به چین بسیار محرمانه بوده است و افرادی که این خبر را فاش کردند، نمیخواهند نامی از آنها برده شود؛ چرا که مجاز به گفتوگو با رسانهها نیستند.
تسلا پیشتر اعلام کرد که ۱۰ درصد از نیروی کار خود را بهدلیل مواجهه با کاهش فروش و افزایش رقابت بین خودروهای الکتریکی از سوی برندهای چینی، اخراج میکند.
تسلا از زمان ورودش به بازار چین بیش از ۱٫۷ میلیون خودرو در این کشور فروخته است و کارخانهی شانگهای بزرگترین کارخانهی تسلا در جهان محسوب میشود.
سفر ماسک مصادف با نمایشگاه خودرو پکن است که چند روز پیش شروع به کار کرد و امروز به پایان رسید. تسلا در این نمایشگاه غرفهای نداشت.
ماسک پیشتر گفت تسلا مدلهای جدید و ارزانتری را با استفاده از پلتفرمهای فعلی معرفی خواهد کرد. این شرکت قصد دارد ۸ آگوست (۱۸ مرداد) تاکسی رباتیک جدیدی با فناوری خودران معرفی کند.