کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همه با امیر المومنین ابوبكر البغدادي بيعت كنند!

داعش: خلافت اسلامی رسما تشكيل شد!

موصل بعنوان «دارالخلافه» انتخاب شد!

9 تير 1393 ساعت 0:57

گروه بين الملل: گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که خلافت اسلامی مورد ادعایشان تشکیل شده و سرکرده این گروه تروریستی (ابوبكر البغدادي) امیر المومنین جهان اسلام است!


به گزارش خبرگزاری‌ها، گروه تروریستی داعش يكشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از ابتدای ماه رمضان دولت اسلامی مورد ادعایشان تشکیل شده و ابوبکر بغدادی سرکرده این گروه با عنوان امیر المومنین ریاست حکومت مورد ادعای داعش را بر عهده دارد! این بیانیه که توسط ابی محمد شامی سخنگوی رسمی داعش قرائت شد، تصریح می‌کند که ابوبكر البغدادی، امیر المومنین همه مسلمانان جهان است و این وعده الهی است و همه مسلمين جهان بايد با او بيعت كنند!

پس از اعلام این خبر نام "العراق و الشام" را از عنوان این گروه حذف شد تا ضمن اعلام انحلال "داعش" گروه "خلافت اسلامی" تشکیل شود! ابی محمد شامی با بیان این که بزرگان و سران و مجلس شورای داعش برپایی "خلافت اسلامی" را تصویب کرده اند، افزود: «این عده بیعت خود را با "شیخ مجاهد ابوبکر بغدادی" اعلام کرده و او را به عنوان خلیفه مسلمانان منصوب کرده اند و وی نیز با پذیرش این منصب، رهبر و خلیفه مسلمانان در سراسر جهان شده است.»

این گروه تروریستی موصل را دارالخلافه خود اعلام کرده است. داعش که یک سال پیش و به نام سازمانی وابسته به القاعده شاخه عراق تشکیل شد، اکنون بر بخش هایی از عراق و سوریه از سمت شرق شهر حلب در سوریه تا فلوجه در غرب عراق سیطره دارد که از چند روز گذشته نیز به شهر موصل در بخش شمالی عراق نیز کشیده شده است.

داعش ۹ مخالف سوری را به صلیب کشید!

افراد داعش ۹ نفر را در استان حلب در سوریه به اتهام ارتداد اعدام کرده و آنها را به صلیب کشیدند. به گزارش فارس به نقل از ساندی تایمز، شبه نظامیان دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش به صورت علنی و آشکار نه نفر را در شهر حلب سوریه اعدام کرده و آنها را به صلیب کشیدند. براساس این گزارش، افراطیون داعش 8 نفر که منتسب به ارتش آزاد سوريه (گروه اصلي ملي گرا و مسلح مخالف بشار اسد) بودند را به جرم ارتداد و یک نفر از هم کیشان خود را به اتهام فساد به دارآویخته و مصلوب کردند! این 8 نفر روز گذشته در منطقه دیرالحفر در شرق استان حلب به دار آویخته شدند. به گفته ناظران حقوق بشری وابسته به بریتانیا که در سوریه حضور دارند این اقدام فجیع در یک میدان اصلی شهر و در ملا عام انجام شده است.

«قاسم عطا»: ۱۴۲ تروریست طی ۲۴ ساعت گذشته کشته شدند
سخنگوی دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از کشته شدن ۱۴۲ تروریست طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. «قاسم عطا» در گزارش امنیتی امروز خود اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته، 142 تروریست کشته و 51 خودروی آنها نابود شده است و 102 پرواز بر فراز مواضع تروریست‌ها صورت گرفته که در برخی از آنها مواضع داعش به طور مستقیم هدف قرار گرفته است.

وی افزود که دانشگاه تکریت کاملا از حضور تروریست‌های داعش پاکسازی شده است و این دانشگاه تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته و پرچم عراق بر فراز آن برافراشته شده است. قاسم عطا با اشاره که خنثی شدن صدها بمب جاسازی شده در جادیه سامرا - تکریت تاکید کرد که این جاده مانند بغداد - تکریت کاملا در امنیت است و کاملا از حضور تروریست‌ها و مین‌های جاسازی شده پاکسازی شده است. وی در ادامه گفت که هدف بعدی ما منطقه «منصوریه» در شرق بعقوبه است. ناحیه «دلی عباس» در 40 کیلومتری شرق بعقوبه و تمام روستاهای مجاور آن پاکسازی شده‌اند و 12 داعشی در این منطقه با همکاری نیروی هوایی ارتش و نیروهای داوطلب مردمی کشته شدند.

دعوت «مسعود بارزانی» از سازمان ملل جهت همکاری برای همه‌پرسی
رئیس منطقه کردستان عراق در دیدار با نماینده سازمان ملل در عراق با ادامه حملات به دولت مرکزی عراق، خواستار کمک این سازمان در اجرای همه پرسی جدایی طلبانه شد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «سومریة نیوز»، مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق در دیدار با «نیکولای میلادینوف» نماینده سازمان ملل در عراق، گفت: بهبود وضع حالی در عراق نیازمند تغییر رویه دولت مرکزی بغداد است و دولت باید به اشتباهات خود اعتراف کند.

بارزانی در بیانیه صادر شده پس از دیدار با نیکولای میلادینوف گفت: در طی 10سال اخیر کردستان عراق آماده هرگونه همکاری با دولت مرکزی عراق بود ولی آن‌ها از اجرای قانون اساسی سر باز زدند.
بارزانی در حالیکه به طور یکجانبه تمامی بحران را بر گردن دولت مرکزی می‌انداخت، گفت: سیاست‌های اشتباه و اهمال طرف مقابل موجب عمیق‌تر شدن بحران در عراق شده است و ضروری است که فضای باز سیاسی ایجاد شود.

وی در اشاره به اوضاع کرکوک و مناطق کردی دیگر، گفت: این مناطق برای کردستان است، نیروهای پیشمرگه در آن‌ها برای حمایت از تمامی موضوعات، حضور دارند و نیروهای پیشمرگه در این مناطق باقی می‌مانند. رئیس منطقه کردستان عراق، با اشاره به همه‌پرسی جدایی طلبانه گفت: کردستان مصمم اجرای همه پرسی برای استقلال است و از سازمان ملل خواست در اجرای این همه پرسی همکاری کند.


کد مطلب: 46797

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/46797/داعش-خلافت-اسلامی-رسما-تشكيل

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir