به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۴۸۰۰۰

کاهش تحریم‌های ایران نیازمند مجوز کنگره

گروه اقتصادي: سه چهارم اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به باراک اوباما، خواستار مشورت با آن‌ها در مذاکرات هسته‌ای ایران شدند و تاکید کردند که کاهش تحریم‌های تهران در درازمدت نیازمند دریافت مجوز از کنگره است.
۳۴۲ نماینده از مجلس ۴۳۵ نفره نمایندگان آمریکا نامه به باراک اوباما را امضاء کرده‌اند که نمایندگان وابسته به هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه را در بر می‌گیرد. در این نامه آمده که کنگره آمریکا نقش محوری را در اعمال تحریم‌ها علیه ایران ایفاء کرده است و در هر تصمیمی برای کاهش این تحریم‌ها، کنگره نیز باید طرف مشورت قرار گیرد.  

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این نامه تاکید شده است: «برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی خطرناک برای امنیت ملی آمریکا و متحدان ما به شمار می‌رود. در حالی که ضرب الاجل روز ۲۰ ژوئیه برای دستیابی به "توافقی جامع" برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای در حال نزدیک شدن است، ما خواهان مشورت وسیع با کنگره درباره بسته کاهش تحریم‌ها هستیم که ممکن است در قرارداد نهایی گنجانده شود». این مجلس در تابستان پارسال لایحه تشدید تحریم‌ها علیه ایران را تصویب کرد ولی پس از درخواست دولت باراک اوباما مبنی بر دادن فرصت به دیپلماسی، لایحه یاد شده در سنا که در کنترل دمکرات‌ها است به حال تعلیق در آمد.