به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۴۸۰۱۹
برای جوانانی که بیکار هستند اشتغال‌زايي کنيم

پزشکیان: راه کنترل‌جمعیت زور و تهدید نیست

گروه سياسي: يک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که راه کنترل جمعیت زور نیست، گفت: این تهدیدها می‌تواند راه را به جاهای خلاف دیگری کشانده و قانون‌شکنی را رواج دهد.
پزشکیان: راه کنترل‌جمعیت زور و تهدید نیست
مسعود پزشکیان در ارزیابی خود از تصویب کلیات طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور، گفت: نمی‌توان به فردی که تصمیم می‌گیرد فرزنددار نشود و بخواهد با عمل جراحی از این مسئله جلوگیری کند گفت چرا این کار را کرده است. این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: راه کنترل جمعیت زور و تهدید نیست و این تهدیدها بدون آگاهی و منطق هم راه را به جاهای خلاف دیگری می‌کشاند و هم قانون‌شکنی را در جامعه رواج می‌دهد و فساد و راه‌های دیگری را موجب می‌شود که باید راه منطقی را پیگیری کنیم.

نماینده تبریز در مجلس با اشاره به راهکارهای مطلوب در حوزه جمعیت، گفت: معتقدم قدم اول این است که اگر راست می‌گوییم بیاییم برای جوانانی که بیکار هستند اشتغال ایجاد کنیم و زمانی که جوانان کار داشته باشند طبیعتا ازدواج می‌کنند و زمانی هم که ازدواج کردند بچه‌دار می‌شوند و این عددی را که الان نشان می‌دهند ما عقب هستیم نه تنها جبران می‌کنند بلکه بالاتر هم می‌برند. پزشکیان تأکید کرد: زمانی که جوانان مشغول به کار شده و سپس ازدواج کرده و دارای فرزند شدند بستری را آماده کنیم که از کار بیکارشان نکنند زیرا آن فرزند هزینه‌هایی را دارد.

وی در پایان افزود: برای تحقق بخشیدن به این مسئله هیچ چیزی نیاز نیست، نه تهدید می‌خواهد نه قوه قضائیه می‌خواهد و نه زندانی کردن و بگیر و ببند. بنابراین به کسی هم که نمی‌خواهد بچه دار شود نمی‌توانیم به زور بگوییم که دارای فرزند شود.
مرجع : ايسنا