به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۴ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۸۵۵۸

جزئیات سرقت 500 میلیونی با پیتزا

گروه حوادث: رئیس پلیس فتای تهران جزئیات پیچیده‌ترین پرونده سرقت که در یک رستوران اجرا می‌شد را، فاش کرد.
جزئیات سرقت 500 میلیونی با پیتزا
سرهنگ محمدمهدی کاکوان در تشریح جزئیات پرونده پیچیده سرقت از حساب مردم گفت: 12 خردادماه امسال پرونده‌ای تحت عنوان برداشت غیرمجاز برای رسیدگی به پلیس فتای تهران ارجاع داده شد. وی با بیان اینکه مالباخته مدعی شد که در زمان برداشت غیرمجاز کارت عابر بانکش نزد خود بوده اما پرینت حساب بانک نشان می‌داد که مبلغ برداشت شده با کارت عابر بانک و به وسیله دستگاه Pos از حساب کسر شده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت با بیان اینکه پرونده در مرحله ابتدایی قرار داشت تا اینکه در همان روز تعداد دیگری پرونده با همین مضمون (برداشت غیرمجاز توسط دستگاه pos) برای رسیدگی به پلیس فتا دلالت داده شد گفت: با توجه به پرونده‌های مشابهی که هر روزه برای رسیدگی به پلیس فتا دلالت داده می‌شد، رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت و آنها با کنار گذاشتن پرونده‌ها توانستند رد یک رستوران در این پرونده بیابند.

رد پول‌های مسروقه در رستوران!
وی با بیان اینکه بررسی‌ تمام پرونده‌های ارجاع داده شده نشان داد که تمامی شکات پرونده که تعداد آنها به 73 نفر رسیده بود، در هفته‌های اخیر به فست فود "کاره" در منطقه یوسف آباد مراجعه کرده‌اند، گفت: به همین دلیل کارآگاهان پلیس با حضور در محل به تحقیق از کارگران پرداختند که بر اساس اظهارات آنها مشخص شد، تعداد دیگری از شکات به این محل آمده و با ایجاد سر و صدا از صاحب رستوران که محمد نام داشت درخواست طلب خود را داشتند که این فرد به آنها قول داده بود که پولها را برایشان واریز کند.

صاحب رستوران دارای سابقه آدم ربایی بود
کاکوان با بیان اینکه با حکم مقام قضایی رستوران پلمپ شد، گفت: بررسی‌های اولیه نشان داد که محمد 42 ساله صاحب این رستوران دارای سابقه آدم ربایی و سرقت خودرو است که به همراه صندوق دار خود به نام حسین 33 ساله اقدام به این سرقت می‌کرده است.

وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان داد که حسین دستگاه pos‌ را در زیر میز نگهداری و از مردم درخواست می‌کرده است که رمز کارت خود را به او بگویند، گفت:‌ بررسی‌های اولیه نشان داد که اطلاعات 400 کارت عابر بانک توسط این افراد به سرقت رفته است که در روزهای تعطیلات 13 و 14 خردادماه با همکاری بانک مرکزی و معاونت امور برداشت‌ها حدود 300 کارت که هنوز از آنها سرقت نشده سوزانده شد.

کاکوان با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع ردپای این افراد در شهرهای مشهد، تبریز، چالوس و رشت شناسایی شد، گفت: نهایتا در یک عملیات ردپای این افراد در شهرستان تالش شناسایی شد که با کمک صنف طلافروشان و اهالی محل متهم ردیف اول در تاریخ 12 تیرماه دستگیر و متهم دیگر نیز در ساعت 3 بامداد روز 13 تیرماه در منطقه تالش دستگیر شد. وی با تشکر از اهالی منطقه تالش و صنف طلافروشان گفت: این افراد با پول‌های مسروقه اقدام به خرید طلا و دلار می‌کردند که با کمک صنف طلافروشان ردپای این افراد شناسایی شد.

کشف دستگاه طلایاب از سارقان
کاکوان با بیان اینکه از این افراد یک دستگاه زانتیا،‌ مقدار زیادی وجه نقد و یک دستگاه طلایاب کشف و ضبط شد گفت: این افراد در بازجویی‌های انجام شده در مورد دستگاه طلایاب عنوان کردند که یک قطعه زمین مورد شناسایی قرار دادند که در آن طلا وجود داشت و سعی داشتند با استفاده از این دستگاه طلا بیابند.

به گفته رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت محمد هیچگونه اطلاعی از مسائل سایبری نداشته اما متهم ردیف دوم که حسین نام داشت با اینکه دارای مدرک تحصیلی سیکل بوده اما به دلیل آشنایی با مسائل فنی نسبت به طراحی این نقشه اقدام کرده بود.

کاکوان با بیان اینکه در حال حاضر 73 شاکی برای این پرونده مورد شناسایی قرار گرفته است،‌ گفت: ارزش ریالی این سرقت حدود 570 میلیون تومان است و از مردمی که از ابتدای امسال تا تاریخ 13 خردادماه با مراجعه به رستوران "کاره" مورد سرقت قرار گرفته‌اند درخواست می‌شود که برای ثبت شکایت و پیگیری‌های بعدی به پلیس فتا مراجعه کنند.
مرجع : ايسنا