به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۳۱
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۵ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۴۸۵۸۲
از شهر «مالمو» سوئد آغاز مي‌شود

تور جهانی استاد شجریان برگزار می‌شود

گروه هنري: استاد محمدرضا شجریان بار دیگر در یک تور جهانی به دیدار دوستدارانش در سراسر جهان می رود.
تور جهانی استاد شجریان برگزار می‌شود
به گزارش «موسیقی ما»، استاد محمدرضا شجریان که چند سالی‌ست که امکان اجرای برنامه در داخل کشور را ندارد، در یک تور جهانی به دیدار دوستدارانش در سراسر جهان می‌رود. بر اساس برنامه این تور جهانی، این استاد آواز ایرانی در نخستین اجرای خود در این تور، در تاریخ 27 سپتامبر 2014 (5 مهر 1393) در شهر «مالمو» در کشور سوئد و سالن Malmo Arena به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

این هنرمند جهانی موسیقی ایران در تاریخ 28 سپتامبر 2014 (6 مهر 1393) نیر در شهر استکهلم سوئد و سالن Folks Hus konferans به اجرای برنامه خواهد پرداخت تا استارت تور جهانی خود را از قلب اروپا و کشور سوئد زده باشد. خسروی آواز ایران پس از این اجرا در تاریخ 4 اکتبر (12 مهر 1393) کنسرت بزرگی را در شهر دبی و World Trade center برگزار می کند و 11 اکتبر (19 مهر) در Austria Center Vienna شهر «وین» در اتریش روی صحنه می رود.

شامگاه 12 اکتبر (20 مهر) ایرانی‌های شهر کلن آلمان میزبان هنرمند محبوب شان در سالن Kolner philharmonie خواهند بود. شجریان پس از اجرا در این شهر به هامبورگ خواهد رفت و 18 اکتبر (26 مهر)در سالن Auidimax به اجرای برنامه خواهد پرداخت. فرانکفورت مقصد بعدی خسروی آواز ایران است که 19 اکتبر (27 مهر) اجرای بزرگ اش را روی سن می برد تا ایرانی های مقیم آلمان بتوانند پس از سالها شاهد اجرای زنده این هنرمند ایرانی باشند. شهر ادینبورگ واقع در اسکاتلند در تاریخ 22 اکتبر (30 مهر) دیگر شهری ست که خالق «مرغ سحر» در آن روی سن می رود.

سالن بزرگ Usher Hallمحل برگزاری این برنامه در این شهر وعرفی شده است که پیش از این نیز شاهد حضور ستاره های بزرگی از موسیقی جهان بوده است. دو شهر بزرگ اروپا آخرین مقصد خسروی آواز ایران خواهند بود تا در حالی که پیش بینی می شود رسانه های بزرگی در این دو شهر به پوشش کنسرت «محمدرضا شجریان» اقدام نمایند.

بر اساس برنامه اعلام شده، شهر پاریس و سالن Folies bergere در تاریخ 23 اکتبر (1 آبان) شاهد اجرای زنده شجریان و گروهش خواهد بود و شهر لندن آخرین شهری ست که «محمدرضا شجریان» در آن به اجرای برنامه خواهد پرداخت. 26 اکتبر (4 آبان) تاریخ برگزاری این برنامه در قلب لندن و سالن Apollo است. این کنسرت‌ها به همت موسسه «تار» و به تهیه‌کنندگی مجید عبدی در اروپا و آسیا برگزار خواهد شد و به زودی اطلاعات بلیت فروشی این برنامه از طریق «موسیقی ما» اعلام خواهد شد.