به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۷ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۴۸۷۸۸

پرچم بزرگ کره شمالی دردسرساز شد

گروه بين​الملل: کره شمالی امروز (جمعه) تهدید کرد که حضور در بازی‌های آسیایی کره جنوبی را یک روز پس از شکست مذاکرات با این کشور تحریم می‌کند.
به گزارش بی بی سی، کره شمالی قصد داشت تا ورزشکاران خود را برای شرکت در بازی‌های آسیایی که در کره جنوبی برگزار می‌شود به این کشور اعزام کند و حتی روز پنج شنبه میان مقام‌های دو کره نشستی برای این منظور برگزار شد. اما در آخرین لحظات به شکست انجامید. حتی برخی صاحبنظران امیدوار بودند که این بازی‌ها باعث احیای روابط میان دو کشور و از میان رفتن تنش‌ها می‌شود. خبرگزاری رسمی دولت پیونگ یانگ امروز کره جنوبی را به خاطر شکست مذاکرات مقصر دانسته و گزارش داد که سئول با استفاده کره شمالی از پرچمش که بسیار بزرگ است، مخالفت می‌کند.

این خبرگزاری گزارش داد هیئت ورزشکاران کره شمالی به همتایان خود گفته‌اند که مخالفت کره جنوبی با هدف منع حضورشان در این بازی‌ها صورت گرفته و اگر سئول به این روش ادامه دهد، مساله شرکت در این بازی‌ها را بررسی مجدد خواهند کرد. اما کره جنوبی این اتهامات را رد کرده و گفته که هیئت‌های ورزشی کره جنوبی تلاش کردند تا راهی را برای حضور ورزشکاران کره شمالی در این بازی‌ها بیابند. کره جنوبی همچنین اعلام کرده که پرچم بزرگ کره شمالی باعث به خطر افتادن امنیت ورزشکاران این کشور و هیئت تشویق کننده همراهشان می‌شود. یکی از مقام‌های کره جنوبی اعلام کرد: کره شمالی به هیئت ورزشی کره جنوبی گفته که می‌خواهد 350 ورزشکار و 350 تشویق کننده به این بازی‌ها اعزام کند که از 19 سپتامبر تا چهارم اکتبر 2014 در شهر اینچئون برگزار می‌شود.