کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اولين سنگسار در شهر رقه سوريه به وقوع پيوست

داعش سنگسار زنان متهم به زنا را آغاز كرد!

28 تير 1393 ساعت 9:12

گروه بين‌الملل: گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) زنی جوان را به اتهام «زنا» در شهر رقه در شمال سوریه كه مركز اصلي اين گروه است را شبانه سنگسار کردند.


به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، داعش برای نخستین بار شامگاه روز پنج شنبه یک زن را به اتهام زنا در شهرک الطبقه در حومه الرقه سنگسار کرد. بر اساس گزارش فعالان مخالف سوری، داعش این زن را پس از نماز عشا به یک بازار محلی در شهر الطبقه جهت سنگسار آورد و در همانجا حکم صادره را به اجرا گذاشت. یکی از فعالان سوري به نام ابو ابراهیم گفت: «این اولین بار است که چنین رویدادی در اینجا به وقوع می‌پیوندد.» یک فعال دیگر که خود را هادی سلامه معرفی کرد گفت: «این زن حدودا سی ساله بود که یک دادگاه شرعی وی بطور حضوری را محکوم کرد.» وی در ادامه گفت :«مردم رقه که شهر آنها تحت کنترل داعش است به شدت نسبت به این واقعه خشمگین هستند. وضعیت کنونی دیگر قابل تحمل نیست.»

این فعال سوری در پایان اظهار داشت که مردم شهر رقه در ترس و وحشت به سر می برند. تشکیلات داعش در بهار سال 2013 به عنوان شاخه ای از «دولت اسلامی عراق» به سرکردگی ابوبکر بغدادی در سوریه سر بر آورد. انقلابیون سوریه در آن زمان از هر نیرویی که آنها را علیه رژیم حمایت کند استقبال می‌کردند اما با نمايان شدن رفتارهای افراطی داعش، مانند آدم ربایی، قتل و اعدام، فعالان مخالف اسد به سرعت مواضع خود را نسبت به این گروه تغییر دادند و حتي گروه داعش را متهم می کنند که مهره ای در دست رژیم این کشور است.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه در نتیجه جنگ میان داعش و دیگر مخالفان دولت دمشق که از ماه ژانویه گذشته آغاز شده تا کنون بیش از 6 هزار نفر در مناطق مختلف این کشور کشته شده اند. داعش حدود دو هفته پیش با اعلام «خلافت اسلامی» در مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه، ابو بکر بغدادی را به عنوان «خلیفه مسلمانان» تعیین کرد!!

کشتار ۱۱۵ نفر به دست داعش در حمله به میدان گازی در حمص

از سوي ديگر، سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: افراد داعش در حمله‌ای برای تسخیر یک میدان گاز در استان حمص ۱۱۵ نفر را کشتند. قربانیان از نظامیان، نگهبانان و کارمندان دولت سوریه هستند. علاوه بر این سرنوشت ۲۵۰ نفر دیگر نیز که در این میدان کار می‌کردند مبهم است. دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید این حمله، که دیروز صورت گرفته است، "بزرگترین" عملیات داعش علیه نیروهای دولتی سوریه است. طبق گزارش‌ها، اين چاه نفتي در حال‌حاضر به تصرف تروريست‌هاي داعش درآمده است.

هسته اولیه داعش از افرادی تشکیل شده است که پیشتر به عنوان بازوی القاعده در عراق عمل می‌کردند اما با جنگ داخلی سوریه در این کشور نیز وارد درگیری‌ها شدند. ورود داعش به جنگ داخلی سوریه با نارضایتی جبهه نصره، که رسما از طرف القاعده در سوریه می‌جنگید، همراه بود. در ماه‌های اخیر دو گروه علاوه بر رویارویی با نیروهای دولتی، درگیری‌های خونینی با یکدیگر نیز داشته‌اند. ویدئویی که از "کشتار" اخیر حمص منتشر شده نشان می‌دهد که جنازه‌های قربانیان مثله شده است.


کد مطلب: 48794

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/48794/داعش-سنگسار-زنان-متهم-زنا-آغاز-كرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir