به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۹ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۴۸۹۵۹

افشاگری نایب قهرمان وزنه‌برداری پارالمپیک

گروه ورزشي: نایب قهرمان مسابقات جهانی وزنه‌برداری معلولان ادعا کرد: من دوپینگ نکرده ام و بی‌گناهم. پزشک تیم مقصر است که برای من مکمل ورزشی غیر مجاز تجویز کرد.
افشاگری نایب قهرمان وزنه‌برداری پارالمپیک
روح الله رستمی در رابطه با محرومیت دو ساله خود پس از مثبت شدن دوپینگ وی در مسابقات قهرمانی جهان در دوبی و غیبتش در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون، خاطر نشان کرد: من دوپینگ نکردم، چون اعتقادی به این موضوع ندارم و نیازی هم به دوپینگ نیست. وی مدعی شد: در مسابقات آسیایی 2013 مالزی من توانستم رکورد مسابقات آسیایی و جهان را جابجا کنم و به مدال طلا دست یابم. همچنین در مسابقات امارات هم نایب قهرمان شدم. حال واقعا چه نیازی داشتم که بخواهم در این مسابقات برای کسب مدال دست به دوپینگ بزنم. من در مسابقات دوبی نیز در بالاترین سطح آمادگی قرار داشتم و هیچ رقیب جدی در این وزن نداشتم. تنها مکمل ورزشی غیر مجاز که توسط پزشک تیم به من تجویز شده بود، سبب مثبت شدن نمونه دوپینگ من در مسابقات شد.

رستمی تاکید کرد: در جهت اعاده حیثیت خود در صدد تهیه شکایت از تمام کسانی که در این زمینه مقصر بودند هستم تا از این طریق بتوانم از آبروی خود دفاع کنم. بنابراین از جامعه ورزشی به ویژه جامعه معلولان پوزش می‌ طلبم. نایب قهرمان پارالمپیک لندن همچنین گفت: یکی از مسئولان پارالمپیک ادعا کرده بود که ما مکمل را از پارالمپیک دریافت می‌کنیم، در حالی که این مساله را تکذیب می‌کنم، چون هیچ مکملی را تاکنون از پارالمپیک دریافت نکرده ام. وی با اشاره به این که بدون هیچ گونه اطلاعی از غیر مجاز بودن، این مکمل در اردوی تیم ملی توسط پزشک تیم به من تجویز شد، گفت: البته بر اساس صحبتی که با مسولان فدراسیون و شخص خسروی وفا داشتم، آنها قول مساعد به من دادند که این مساله را به صورت جدی پیگیری خواهند کرد تا با خاطیانی که در این زمینه مقصر بودند برخورد کنند. اما من صلاح دیدم در جهت اعاده حیثیت خود نامه شکایتی را تنظیم و به مسئولان امر ارائه دهم تا پیش از این آبرویم به خاطر موضوعی که انجام نداده ام نرود.

رستمی در پایان گفت: در اردوی تیم ملی به جز من از این مکمل به دو تا از وزنه‌برداران نیز توسط پزشک تجویز شد که البته مکمل یکی از این وزنه‌برداران خو‌شبختا‌نه بدون استفاده پلمب شده باقی مانده و تنها یکی دیگر از وزنه‌برداران بود که از مکمل به صورت نصف و نیمه استفاده کرده بود که به دلیل مقام نیاوردن از وی تست دوپینگ به عمل نیامد. به همین خاطر برای این که به فدراسیون جانبازان و معلولان اثبات کنم که من در این خصوص بی گناهم مکمل خود را با مکمل پلمب شده به فدراسیون ارائه خواهم داد تا پس از آزمایش متوجه شوند که واقعا پزشک تیم با اطلاع خود این مکمل را به ما تجویز کرده است.
مرجع : ايسنا