به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۳۰ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۴۹۰۵۱

درخواست مادر امیر حکمتی از باراك اوباما

گروه بين‌الملل: مادر امیر حکمتی، شهروند آمریکایی ایرانی‌تباری که در ایران زندانی است، از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته برای آزادی پسرش تلاش کند. این سرباز پیشین نیروی دریایی آمریکا در سپتامبر ۲۰۱۱ در سفر به ایران به اتهام جاسوسی دستگیر شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مادر امیر حکمتی، شهروند آمریکایی ایرانی‌تبار، در نامه‌‌ی خود از رئیس‌جمهور آمریکا درخواست کرده است تا از فضای حاکم بر مذاکرات اتمی بهره برده و بر مقام‌های ایران برای آزادی فرزندش فشار آورد. بهناز حکمتی که متولد ایران بوده و تابعیت آمریکا را دارد، در نامه‌ی خود خطاب به باراک اوباما می‌نویسد: «من از شما تقاضا دارم امیر را فراموش نکنید، خدمات او را، لبخند زیبای او را و تلاش او برای زندگی را فراموش نکنید.»

در این نامه، مادر امیر حکمتی اشاره می‌کند که فشار روحی برای او دیگر "غیرقابل تحمل شده" و همسرش، پدر امیر حکمتی، به‌شدت بیمار است و مراحل پایانی سرطان را طی می‌کند و اخیرا نیز سکته‌ی مغزی کرده است. مادر امیر حکمتی در نامه‌اش می‌نویسد: "هیچ چیز جز دیدار مجدد با فرزند" خود را نمی‌خواهد. امیر حکمتی که در ایالات متحده به دنیا آمده، خدمت سربازی خود را در نیروی دریایی آمریکا گذرانده است. او در سفری که در اوت ۲۰۱۱ به ایران داشت، به اتهام جاسوسی دستگیر شد. خانواده امیر حکمتی ادعای جاسوس بودن فرزندشان را رد می‌کنند و می‌گویند که امیر برای دیدار با خویشاوندان خود به ایران سفر کرده است.