کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

این شماره 8 دوست داشتنی

برای آن "مرد" که جوانمردانه از فوتبال رفت!

3 مرداد 1393 ساعت 9:23

حال آن مرد از فوتبال ایران رفته است اما یاد و نام او برای همیشه خواهد ماند. او که روزگاری با حرکات جادویی اش هیاهو به پا می کرد چه غریبانه در سکوت فوتبال این سرزمین رفت...!


آیت قیصربیگی


گروه ورزشي: علی کریمی از آن دست بازیکن های با مرامی بودند که در بین هواداران سرخ آبی جایگاه خاصی داشتند. شخصیت دوست داشتنی این مرد فوتبال ایران فراتر از مستطیل سبز بود. حس انسان دوستی او چیزی ست که من بیشتر از جادوگری اش در میدان فوتبال دوست دارم تا امروز قلم ها برای او به حرکت در آید و چند سطری از او حکایت کنند. 

آنچه که ورزشکارانی چون پوریای ولی، جهان پهلوان تختی، اسطوره فوتبال ایران ناصر حجازی و امروز علی کریمی را در یادها ماندگار کرده است نه زورآزمایی و نقش آفرینی آنان در میدان های ورزشی بلکه روحیه فتوت و جوانمردی آنان است که به مذاق مردم خوش نشسته است. کریمی را باید از آن دست ورزشکاران خوش اخلاقی دانست که به خوبی قدر خودش را دانست تا امروز مردم قدرش را بدانند.
 
بازیکنی که حواشی زمین فوتبال بین او و هوادارانش فاصله نیانداخت تا نه تنها مغلوب وسوسه شهرت و ثروت نشود بلکه در این راه هم برخی نامهربانی ها را به جان بخرد. با این وصف او همیشه سربه زیر و با حیا بود تا نام علی کریمی یادآور یک گفتمان ورزشی خاص باشد. او با فوتبال تنها دریبل نزد بلکه درسهای زیادی نیز داد؛ درس شهامت، غیرت و مردانگی، انسان دوستی، روراستی، اخلاق مداری و بزرگ منشی... 

کریمی ورزشکاری خاکی بود، حضور مکرر ایشان در بین کودکان بی سرپرست، بیماران خاص و سرطانی و مردم بی بضاعت از او یک چهره مردمی ساخته بود. او بازیکنی بی ریا و بی تملق بود که همچون اسطوره فوتبال آبی ها، محبوب همه، فراتر از رنگ قرمز و آبی شده بود. او از آن دست بازیکنان رویایی فوتبال ایران بود که به حق خودش نرسید با اینکه شایستگی علی کریمی در زمین فوتبال برای همه مشهود بود. راستگویی و حق طلبی این ورزشکار با اخلاق و خوش تکنیک شاید آن چیزی بود که به مذاق برخی چهره های فوتبالی خوش نمی آمد! 

حال آن مرد از فوتبال ایران رفته است اما یاد و نام او برای همیشه خواهد ماند. او که روزگاری با حرکات جادویی اش هیاهو به پا می کرد چه غریبانه در سکوت فوتبال این سرزمین رفت...! این شماره 8 دوست داشتنی برای ما یک زیدان فرانسوی بود که از دریبل هایش لذت می بردیم، شاید برای بازی قشنگ اش دلتنگ شویم... تشریفات خداحافظی پسر فوتبال ایران تنها نامه ای بود که خط آخرش این بود:... من خاک پای همه مردم ایرانم. 

کریمی ترجیح داد کفش هایش را آویزان کند و برود تا مبادا خود آویزان برخی چیزها شود و بماند.
من اون خاکم به زیر پا ولی مغرور مغرورم
به تاریکی منم تاریک ولی پر نور پر نورم
"آری سرانجام بايد روزی از اين خاک رفت. خوشا آنکه پاک آمد و پاک رفت..."


کد مطلب: 49367

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/49367/مرد-جوانمردانه-فوتبال-رفت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir