به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۴ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۴۹۴۶۰

بارزانی: منتظر آینده‌ای نامعلوم نمی‌مانیم

گروه بين‌الملل: رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که کردها تمام تلاش خود را برای کمک به برادرانشان در عراق خواهند کرد اما نمی‌توانند منتظر آینده‌ای نامشخص بمانند.
 به گزارش ایسنا، به نقل از سایت الوطن العربی، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در کنفرانس خبری مشترک با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: ما با تمام امکانات خود برای کمک به برادرانمان در عراق تلاش خواهیم کرد اما نمی‌توانیم منتظر آینده‌ای نامشخص بمانیم. وی در سخنان خود عنوان داشت: این دومین سفر دبیرکل سازمان ملل به اقلیم کردستان در سال جاری میلادی است و از زمان نخستین سفر وی تا اکنون تغییرات گسترده‌ای در منطقه رخ داده است و فرصت برای بررسی تغییرات با وی مناسب است.

مسعود بارزانی خاطرنشان کرد: حضور دبیرکل سازمان ملل در عراق فرصت مناسبی برای حل و فصل مشکلات است و ما امیدوار هستیم که حل این مشکلات در آینده‌ای نزدیک رخ دهد. در همین حال، بان کی مون نیز با بیان اینکه نشست وی با بارزانی ثمربخش بود نسبت به اوضاع امنیتی در عراق اظهار نگرانی کرد. وی در خصوص اوضاع آوارگان عراقی در اقلیم کردستان اذعان کرد: دولت اقلیم کردستان تسهیلات بسیاری به آوارگان ارائه داده است. وی با بیان اینکه داعش قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، گفت: پیشمرگ‌های کرد شجاعانه از اقلیت‌ها دفاع و حمایت کرده‌اند.