به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۳۰
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۱ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۵۰۰۱۹

چرا احمدی‌نژاد به‌قوه‌قضائیه نامه‌نمی‌نویسد؟

گروه سیاسی- رسانه ها: روزنامه شهروند با اشاره به نامه ای که اخیرا از سوی دفتر احمدی نژاد منتشر شده و در آن خواستار اعلام اسامی وام گیرندگان نزدیک به احمدی نژاد شده است، نوشت:
محمود احمدی‌نژاد به ناگاه با نگارش نامه‌ای به بانک مرکزی خواستار انتشار همین لیستی می‌شود که معلوم نیست با چه سندیتی منتشر شده است و کدامیک از مسئولان دولت آن را تأیید کرده‌اند. البته احمدی‌نژاد نیز در نامه تنها به اظهارات برخی فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس اشاره کرده است اما در مقابل خواستار انتشار جزییات لیست شده است. دفتر رئیس‌جمهوری سابق در بخشی از این نامه آورده است: «مدتی است توسط شماری از فعالان سیاسی و رسانه‌ای و معدودی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی، ادعا و اتهامی مبنی بر قرار داشتن نام اطرافیان دکتر احمدی‌نژاد در فهرستی با استناد به «لیست محرمانه کمیته وصول مطالبات بانک مرکزی» مطرح و ارقامی در حد هزاران‌میلیارد تومان در این زمینه اعلام گردیده است؛ لکن تاکنون از سوی هیچ مرجع رسمی و ذی‌ربط در این زمینه موضع‌گیری و اطلاع‌رسانی خاصی انجام نگرفته و همین عدم شفافیت بر شبهات و همچنین سوءاستفاده‌هایی در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور افزوده است.

با عنایت به آنچه ذکر شده و همچنین سیستم مکانیزه و تخصصی نظارت‌های مالی در بانک مرکزی و با خواست و تأکید دکتر احمدی‌نژاد و البته برای تنویر افکار عمومی، تقاضا دارد نسبت به اعلام انتشار رسمی و عمومی تمامی اطلاعات درخصوص هر نوع درخواست، مبلغ، تاریخ و بانک‌های مرتبط در پرداخت هر گونه تسهیلات به آقای دکتر احمدی‌نژاد و اطرافیان ایشان، دستور لازم صادر و اقدام مناسب معمول فرمایید.» البته به‌نظر می‌رسد این نامه به آدرس درستی فرستاده نشده چراکه همان‌طور که پیشتر اعلام شده بود، اسامی در اختیار قوه قضائیه است و رئیس‌کل بانک مرکزی در صورتی هم که اسامی را در اختیار داشت، انتشار آن در محدوده اختیاراتش نبوده و نیست. بنابراین دستور انتشار لیست که مهر فوق‌محرمانه بر آن خورده است مسلما از سوی بانک مرکزی صادر نمی‌شود.

حال در چنین شرایطی که لیستی مجعول و بدون آدرس منتشر شده است و اطرافیان رئیس‌جمهوری را هدف گرفته و هیچ‌کسی هم آن‌را تأیید نمی‌کند، بهترین فرصت برای احمدی‌نژاد فراهم شده است که اندک فضایی برای حضور رسانه‌ای خود ایجاد کرده و اندکی از بار فشار برخی خبرهایی که این روزها از سوی مقامات و نهادهای مختلف درخصوص تخلفات دولت دهم منتشر می‌شود بکاهد. احمدی‌نژاد به خوبی می‌داند که چنین لیستی هرگز منتشر نخواهد شد. چراکه اساسا آنگونه که او آدرس می‌دهد، این لیست وجود خارجی ندارد. احمدی‌نژاد این را هم می‌داند که رئیس‌کل بانک مرکزی درخصوص انتشار لیست بدهکاران بانکی تصمیم‌گیر نهایی نیست، بنابراین به او نامه می‌نویسد نه به رئیس قوه قضائیه. چراکه احتمالا چند و چون پاسخ احتمالی رئیس قوه قضائیه با نامه‌اش را حدس می‌زند.