به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۱ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۵۰۰۳۱

اصغر فرهادی: جنایت در غزه متوقف شود

گروه فرهنگ و هنر: اصغر فرهادی پس از حضور در پایگاه مرکزی انتقال خون تهران با تاکید بر لزوم همدردی با مردم مظلوم غزه بیان کرد: اهدای خون به مردم بی‌گناه غزه یک همدردی با آنها در مقابل جنایات و کشتاری است که این روزها شاهد هستیم.
اصغر فرهادی: جنایت در غزه متوقف شود
این کارگردان ایرانی برگزیده اسکار تصریح کرد: در واقع، اهدای خون یک حرکت نمادین است که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. وی همچنین گفت: هر کسی امروز فارغ از نگاه سیاسی باید به شکلی احساسات خود را درباره وقایع غزه بروز بدهد و باید از مردم بی گناه غزه حمایت کند.

کارگردان «گذشته» درباره ایده اهدای خون به نفع مردم غزه مطرح کرد: حمایت از مردم غزه توسط اهالی سینما مطرح شد و دلم می‌خواست همراه این حرکت باشم زیرا سینمای ایران در حرکت‌های انسان دوستانه همیشه پیش‌قدم و مدافع بوده‌اند. اصغر فرهادی سپس در پاسخ به پرسشی درباره رژیم صهیونیستی و جنایت‌های این رژیم بیان کرد: رفتار رژیم صهیونیستی دیکتاتور مابانه است و فکر می‌کنند که به جز خودشان دیگران حق زندگی ندارند و باید از بین بروند.

وی ادامه داد: اینگونه رفتارهای حمایتی از جانب سینماگران در دنیا واکنش‌ها و انعکاس‌های زیادی به دنبال داشته است و دیگر امروز مانند گذشته، دنیا در قبال جنایات علیه مردم غزه سکوت نمی‌کنند. اصغر فرهادی پیش از اهدای خونش گفت: امیدوارم که این جنایت و کشتار مردم غزه زودتر متوقف شود. اصغر فرهادی چندی پیش کمپینی را با عنوان "کشتار همنوعان خود را متوقف کنید" در فیس‌بوک با همراهی نسرین ستوده به راه انداخت که فیلم‌سازان مختلف دنیا از جمله خاویر باردم، هانی ابوسعد به این کمپین پیوستند.

این کمپین در ایران از سوی برخی رسانه‌ها با انتقاد مواجه شد که چرا صراحتا از مردم غزه حمایت نشده است. صبح امروز 11 مرداد ماه با هماهنگی انجمن سینمای جوانان ایران جمعی از اهالی و مدیران سینما‌، با حضور در پایگاه مرکزی انتقال خون تهران، خون خود را به کودکان و جنگ‌زدگان غزه که این روزها تحت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی هستند اهدا کردند.

در میان این هنرمندان و مدیران حجت‌الله ایوبی‌،‌ محمدرضا فرجی‌، بهمن حبشی‌، سیدمحسن هاشمی‌، دانش اقباشاوی‌، حسن پورشیرازی‌، افسانه بایگان‌، حبیب ایل‌بیگی،‌ فرید فرخنده‌کیش‌، محمدرضا شفیعی‌، هادی مقدم‌دوست‌ و... حضور داشتند.
مرجع : ایسنا