کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زیباکلام خطاب به قاليباف درباره تفكيك جنسيتي:

مردم اعتقادی به صداقت انگیزه‌های شما ندارند

نامه نیوز , 11 مرداد 1393 ساعت 20:22

گروه سیاسی: صادق زيباکلام نامه سرگشاده​اي را به محمد باقر قاليباف شهردار تهران نوشت. نامه اعتراضی صادق زیباکلام به شهردار تهران اعتراض به تفکیک جنسیتی در شهرداری به شرح زیر است:


بسمه تعالی
جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف
شهردار معزز پایتخت زیده توفیقاته
با سلام، تصمیم جنابعالی مبنی برجداسازی محیط کار زنان و مردان شاغل در شهرداری تهران با استقبال شماری از اصولگرایان از جمله نزدیک به ۲۰۰ تن از نمایندگان مجلس روبرو گردید. برخی از آنان خواهان تقلید سایر دستگاههای دولتی شده اند.ایکاش جنابعالی در عین حال می توانستید به مردم پایتخت این توضیح را هم می دادید که این تصمیم بر اساس کدام مطالعه و تحقیقات صورت گرفته؟ آیا قبل از اتخاذ این تصمیم جنابعالی دستور دادید تا کارشناسان و نهاد های تحقیقاتی مطالعات و بررسی انجام دهند و نتیجه یافته های آنان حکایت از این می کرد که کار کردن زنان و مردان در کنار یکدیگر دارای تبعات و مفاسد اخلاقی و اجتماعی است؟

آیا جنابعالی تحقیقاتی را انجام دادید و در نتیجه آن معلوم شد که جدا سازی زنان و مردان باعث افزایش بهره وری می شود؟ آیا مطالعاتی صورت گرفت و نشان داد که ارتباط مستقیمی میان بی اخلاقی ها و ناهنجاری ها در سطح جامعه با کار کردن زنان و مردان در کنار یکدیگر وجود دارد و اگر تفکیک جنسیتی صورت گیرد از دامنه این مفاسد اخلاقی کاسته می شود؟ حاجت به گفتن نیست که نه جنابعالی و نه هیچیک از دیگر طرفداران تفکیک جنسیتی نه هرگز چنین مطالعات و تحقیقاتی انجام داده اند و نه اساسا موضوع تفکیک جنسیتی و ضرورت انجام آن ارتباطی به مسائل واقعی اجتماعی پیدا می کند. انگیزه شما و آنان از ابتداء تا انتها سیاسی است.البته نه جنابعالی نخستین مسئول در ایران هستید که دین خدا را وجه المصالحه امیال و اغراض سیاسی تان قرار می دهید و نه آخرین آن خواهید بود. منتهی اشکال شما این است که تصور می کنید مردم انگیزه، اهداف و مقاصد شما را نمی فهمند و این حرکات را به پای عرق دینی و شریعتمداری شما می گذارند.

نه جناب قالیباف،اگر یک نظر سنجی بعمل می آوردید باورتان نمی شد که حتی اقشار و لایه های سنتی و مذهبی جامعه هم اعتقادی به صداقت و سلامت انگیزه های شما ندارند. نمی دانم چرا شما و رفقای اصولگرایتان فکر می کنید که مردم ادعاهای شما را جدی می گیرند. در عین حال بایستی به استحضارتان برسانم که بر خلاف تصور وانتظارتان، این دست اقدامات و خوش خدمتی هایتان سرسوزنی تغییر در جایگاه تان در نزد اصولگرایان برایتان بدنبال نخواهد آورد.

همانطور که براه انداختن سمفونی محکومیت "فتنه گران" در انتخابات ۲۴ خرداد باعث نشد تا جایگاه شما در میان اصولگرایان ارتقاء پیدا کرده و آنها شما را نامزد اصلی شان در آن انتخابات بنمایند.علیرغم همه بی حرمتی های شما به "فتنه گران" سرانجام اصولگرایان شما را وا نهادند و با سعید جلیلی بیعت کردند. مطمئن باشید نه اقدام به تفکیک جنسیتی و نه هیچ ترفند دیگری از جانب شما بهبودی در تغییر جایگاه شما نزد اصولگرایان بوجود نخواهد آورد و آنان همچنان شما را بعنوان نامزد اصلی شان در انتخابات ریاست جمهوری نخواهند پذیرفت.حاصل این اقدامات و مانورهای انتخاباتی مشابه، تنها باعث بی اعتباری بیشتر شما در نزد اقشار و لایه های فرهیخته و تحصیلکرده جامعه خواهد شد. ایام بکام باد


کد مطلب: 50067

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/50067/مردم-اعتقادی-صداقت-انگیزه-های-ندارند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir