کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فردوسي‌پور: ظاهرا قرار است فقط با عده‌اي جوان برخورد شود

کارتهای جعلی سربازی یک رسوایی در سطح کلان است

هزاران مشابه اين كارت‌ها در دست فرزندان پولدارها وجود دارد!

14 مرداد 1393 ساعت 14:49

گروه ورزشي: عادل فردوسي‌پور در اولين سري جديد برنامه 90 در ارتباط با کارت های معافیت جعلی گفت: اگر اين رسوايي در هر كشور ديگر به وقوع مي پيوست، دهها مسئول استعفا مي‌دادند يا بازداشت و محاكمه مي شدند اما در ايران آب از آب تكان نمي خورد و ظاهرا، فقط به محروميت و برخورد با عده اي جوان (بازيكنان) بسنده مي شود.


اولین برنامه نود در آغاز فصل 94-1393 در روز دوشنبه، سیزدهم مرداد روی آنتن رفت. خداحافظی علی کریمی، تعیین مالکیت باشگاه راه آهن، بررسی کارتهای معافیت از خدمت جعلی برخی بازیکنان، مهمترین مواردی بودند که در کنار حواشی لیگ مورد بررسی قرار گرفتند. مسابقه پیامکی این برنامه به "خاطره انگیزترین تصویر فوتبالی علی کریمی" اختصاص داشت که شش صحنه از تاریخی ترین لحظات فوتبالی ستاره سابق فوتبال ایران در آن گنجانده شده بود.

فردوسي در قسمت بررسی کارتهای معافیت از خدمت جعلی برخی بازیکنان گفت يک مشکل بزرگ در فوتبال ما اين است که باشگاه هاي فوتبال بعد از استعداد يابي و تلاش زياد براي پرورش بازيکنان جوان، درست در زمان شکوفايي بازيکن با مشکل خدمت دوران سربازي مواجه مي شوند و دو سال از بهترين سالهاي عمر بازيکن بايد در تيم هاي نظامي گذرانده شود اما اکنون يک رسوايي در سطح کلان رخ داده و رسما اعلام شده بيش از 100 بازيکن فوتبال کارت معافيت جعلي دارند. اين مشکل در هر کجاي دنيا اتفاق بيفتد باعث استعفا و اخراج تعداد زيادي از افراد مسئول در اين حوزه خواهد شد. نظام وظيفه، ثبت احوال، پليس به اضافه ده، اداره گذرنامه به خاطر دادن پاسپورت به اين بازيکنان و وزارت علوم به اين دليل که افراد با مدرک سيکل و بدون داشتن ديپلم را در دانشگاه پذيرفته است، بايد پاسخگو باشند.

عادل فردوسی پور ادامه داد طبق تحقیقات ما دو باند در اهواز به سادگی معافیت جعلی برای بازیکنان تهیه می کردند، در سال 85 و 86 برای بازیکنان فوتبال حتی به بهانه قطع نخاع و یا سایر بیماریها کارت معافیت از خدمت تهیه شده است در حالی که در سلامت کامل مشغول بازی کردن بوده اند. همچنین در سالهای 90 و 91 این باند برای سایر بازیکنان انواع معافیت های قانونی از قبیل معافیت کفالت تهیه نموده است. وي گفت: «وقتي در بين فوتباليستها بيشتر از 100 اسم مطرح شده در نظر بگيريد كه به مراتب بسيار زياد در بين اقشار پولدار و متمكن جامعه كه با دادن چند ميليون براي فرزندان خود پايان خدمت هاي اين چنيني گرفته اند وجود دارد اما هيچگاه رسانه اي و برملا نخواهد شد. بابت اين تخلفات و سواستفاده ها آيا نبايد با عوامل پشت پرده برخورد قانوني صورت بگيرد و فقط به چند بازيكن اكتفا شود.» در واقع منظور فردوسي پور اين است كه به هرحال صدور مدارك غيرواقعي و تقلبي توسط برخي افراد در نهادهاي مسئول صورت گرفته است پس چرا با عاملان آنها برخورد صورت نمي گيرد؟

گفتني اينكه بختیار رحمانی كاپيتان فولاد که یکی از متهمین اصلی این پرونده به شمار می رود روی خط برنامه گفت: "قبل از جام جهانی پاسپورت من خیس شده بود و به همین خاطر گذرنامه المثنی برایم صادر شد تا بتوانم در جام جهانی حضور داشته باشم. من با پای خودم در تهران مورد بازجویی قرار گرفتم. در کرمانشاه دوباره پرونده تشکیل شد و هیچ مشکلی وجود ندارد. من از چند امام جمعه در مورد حضور پدرم در جنگ تحمیلی تائیدیه گرفته ام."

هافبک فولاد با انتقاد از اخبار برخی رسانه ها بر علیه خود اذعان داشت: "دوست نداشتم که با آبروی من بازی شود. برخی سایت ها نوشته ان که بختیار رحمانی مصدومیت پایش را بهانه کرده است تا از این اتفاق قسر در برود. پس از عمل جراحی به برنامه نود خواهم آمد تا پایم را نشان بدهم." پس از او نوبت سعید حلافی، یکی دیگر از مظنونین بود تا از خود دفاع کند. وی گفت: "هیچ باندی در کار نبوده است. خودم شخصا هفت ماه برای گرفتن کارت معافیت تلاش کرده بودم."


کد مطلب: 50362

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/50362/کارتهای-جعلی-سربازی-یک-رسوایی-سطح-کلان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir