کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حصارکشی اطراف نمایندگان زن در مجلس!

14 مرداد 1393 ساعت 15:08

گروه سياسي: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای با تاکید بر پایبندی به قانون اساسی توسط همه افراد سامانها و نهادها اظهار کرد: آیا درست است ما گوشه‌ای از صحن مجلس را مشخص کرده و دور نمایندگان زن در مجلس حصار بکشیم؟


به گزارش ایسنا سید محمد پورفاطمی با اشاره به مصوبه جدید شهرداری مبنی بر تفکیک جنسیتی در این نهاد گفت: در حال حاضر بیش از 30 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و در همان ابتدا نیز برخی بحث جدا کردن زنان و مردان در دانشگاه‌ها و اتوبوس‌ها را مطرح کردند که امام خمینی (ره) جلوی چنین مسائلی ایستادند. وی ادامه داد: امروز نیز ما 8 نماینده خانم در مجلس داریم آیا درست است ما گوشه‌ای را مشخص کرده و با ایجاد حصاری بگوییم باید از آقایان جدا باشید؟ این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه چنین تصمیماتی به نفع نظام و انقلاب نیست، تصریح کرد:‌ نباید به چنین مسائل و تصمیمات مقطعی که توسط هر فردی مطرح می‌شود، بها داد چرا که همه‌ی خانم‌ها و آقایان کشور ما نجیب و متدین بوده و با چارچوب مشخصی وارد حیطه اشتغال می‌شود.

پورفاطمی با تاکید بر این که تصمیم‌گیرنده‌ی چنین مسائلی فقط شهرداری نیست، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نیز تصمیم گیرنده هستند و هر کسی نمی‌تواند سر خود قانونگذاری کند. وی خاطر نشان کرد: همه باید پایبند قانون اساسی باشند و در همه ادارات با چنین موضوعی یکسان برخورد شود. چرا که طبق قانون همه افراد حق انتخاب و اشتغال داشته و بحث تفکیک جنسیتی در هیچ جای قانون نیامده است. اگر نیاز به چنین تفکيکی نیز وجود داشته باشد این بزرگان و عالمان قم هستند که می‌توانند در خصوص آن تصمیم بگیرند.


کد مطلب: 50364

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/50364/حصارکشی-اطراف-نمایندگان-زن-مجلس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir