به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۷ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۵۰۵۶۸

۳۰درصد مدارس لرستان تخریبی است

گروه جامعه: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: چهار هزار و ۲۰۰ آموزشگاه در سطح استان وجود دارد که ۳۰ درصد این مدارس تخریبی و نیازمند بازسازی است.
۳۰درصد مدارس لرستان تخریبی است
گودرز کریمی‎ فر گفت: با توجه به تنگناهای مالی این اداره کل، طی سال‎های گذشته ۴ ملک از آموزش و پرورش استان توسط شهرداری تخریب شده است. وی ادامه داد: به منظور نوسازی و بازسازی مدارس استان، در ۵ ماهه گذشته ۳ هزار خیر از تهران شناسایی و به استان دعوت شدند تا با جذب همکاری و مشارکت این خیران، مدارس تخریب و فرسوده استان احیا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: همراهی و همکاری موثر مجمع خیرین مدرسه ساز، نمونه و مصداق عملی مناسبی برای تلاش در راستای تحقق سیاست‌های اجرایی این وزارتخانه است. کریمی فر با اشاره به توانمندی خیرین مدرسه ‎ساز در حوزه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی، گفت: همکاری و مشارکت افراد حقیقی و حقوقی در قالب خیرین مدرسه ساز از جمله عوامل موثر در رشد کمی و کیفی فعالیت‌ها و برنامه‌های علمی، عملی و آموزشی این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مدارس تخریبی در رومشکان کوهدشت بالاست، گفت: برخی از این ساختمان‌ها برای محیط آموزشی مناسب نبوده و به صورت یکساله و امانی به نیروی انتظامی اجاره داده شده است. مدیر کل آموزش و پرورش لرستان یادآور شد: هم اکنون آموزش و پرورش استان با ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه و ۳۰ هزار پرسنل فرهنگی و ۳۰۰ هزار دانش آموز را در استان فعالیت می‌کند.
مرجع : ایسنا