به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۸:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۷ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۵۰۵۸۹
خبرنگاران چشم بیدار مردم و مسئولان هستند

پیام وزیر ارشاد به مناسبت روز خبرنگار

گروه فرهنگي: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به مناسبت روز خبرنگار، اظهار داشت که خبرنگاران با رعایت اخلاق حرفه ای و عمل به وظایف خود، می توانند چشم بیدار مردم و مسئولان باشند، سلامت فرهنگی جامعه را تضمین کرده و به موثرترین نیروی اجتماعی برای حل مشکلات تبدیل شوند.
پیام وزیر ارشاد به مناسبت روز خبرنگار
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در متن پیام علی جنتی آمده است: هفدهم مرداد ماه، روز خبرنگار، روزی که شهید محمود صارمی در راه انجام وظیفه خطیر اطلاع رسانی، به فیض عظیم شهادت رسید، همواره یادآور تلاش های خستگی ناپذیر خبرنگاران مسئول و خدمتگزار ایران اسلامی در مسیر انجام وظیفه حرفه ای است؛ خبرنگارانی که همواره بار دو امانت مهم را بر دوش می کشند؛ آزادی و حقیقت. دو مفهومی که در این حرفه، آنچنان در هم تنیده اند که بی وجود یکدیگر، معنا و مفهومی ندارند.

آموزه های دینی و تجارب تاریخی موید این نکته هستند که رشد فکری و اندیشه بشر، تنها در سایه آزادی قلم و بیان حاصل می شود. لذا خبرنگار، با این نگاه، می تواند تجسم و نمونه مسئولیت، تعهد، امانت و وجدان بوده، نقش موثری در رشد و شکوفایی تمدن و فرهنگ بشری ایفا نماید. خبرنگاری، حرفه ای آمیخته از هنر و عشق است و خبرنگاران با رعایت اخلاق حرفه ای و عمل به وظایف خود، می توانند چشم بیدار مردم و مسئولان باشند و سلامت فرهنگی جامعه را تضمین کرده و به موثرترین نیروی اجتماعی برای حل مشکلات تبدیل شوند.

هفدهم مرداد بهترین فرصت برای بیان این نکته است که نگاه دولت تدبیر و امید نسبت به آزادی بیان و مطبوعات،‌ یک نگاه زینتی و تشریفاتی نیست. نه تنها رییس جمهور محترم، بلکه تمامی ارکان دولت و در راس آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به آزادی مسئولانه عمیقا معتقد بوده و از هیچ کوششی جهت ایجاد فضایی سالم، آزاد، ایمن و به دور از تبعیض، برای اندیشمندان، اصحاب قلم و مطبوعات دریغ نخواهند کرد تا در سایه وجود چنین محیطی، پرچمداران آزادی، اخلاق و عدالت، بتوانند نقش مهم خود در توسعه ایران اسلامی را ایفا نمایند.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این روز مهم را صمیمانه به جامعه خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران تبریک عرض کرده، به این تلاشگران مجاهد اطمینان می دهم که من و همکارانم، تمام تلاش خود را برای حل مشکلات و مسائل صنفی آنان به کار می گیریم تا بتوانند همچنان در انجام وظایف حرفه ای خود موفق باشند.