به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۵۰۶۵۶

۱۰ دلیل برای مصرف گوجه فرنگی

گروه علمی: گوجه فرنگی بسیار خوشمزه و لذیذ است و بیشتر یک میوه محسوب می شود تا سبزی که سرشار از ویتامین‌های مختلف برای بدن است همچنین به هیچ وجه نمی‌توان از اثرات مطلوب آن بر روی بدن چشم پوشی کرد.
۱۰ دلیل برای مصرف گوجه فرنگی
آیا می دانید چرا گوجه فرنگی برای بدن مفید است؟در اینجا با ذکر دلایلی مطرح می کنیم چرا استفاده از گوجه فرنگی بسیار مهم است:
گوجه فرنگی سرشار از ویتامین و مواد معدنی است
یک عدد گوجه فرنگی قرمز و خام منبع خوبی از ویتامین A، B6، C، K، پتاسیم است. چربی‌های اشباع شده، سدیم و کلسترول در این میوه بسیار کم است. نیاسین، تیامین، فسفر، منیزیم و مس در گوجه فرنگی سلامتی شما را فراهم می‌کند.خوردن گوجه فرنگی شما را در برابر سکته مغزی، فشار خون و کلسترول بالا محافظت می‌کند.

باعث زیبایی پوست می شود
بتاکاروتن که در هویج هم یافت می‌شود از پوست شما در برار آسیب‌های نور خورشید محافظت می‌کند. بتاکاروتن، همچنین در هویج یافت می‌شود، کمک می‌کند تا محافظت از پوست شما در برابر آسیب‌های نور خورشید. همچنین لیکوپن موجود در گوجه فرنگی از پوست شما در برابر آسیب‌های که نور uv محافظت می‌کند که یکی از آسیب‌های نور uv چین و چروک‌ها و خطوط ریزی است که در پوست به وجود می‌آید.

استخوان ها را تقویت می کند
کلسیم و ویتامین k موجود در گوجه فرنگی هر دو برای ترمیم و تقویت استخوان‌ها مفید هستند.عدم لیکوین در رژیم غذایی یک زن یائسه باعث پوکی استخوان می‌شود.به همین منظور خوردن گوجه فرنگی بهترین راه برای درمان پوکی استخوان است.

با سرطان مبارزه می کند
لیکوپن می تواند خطر ابتلا به سرطان‌های مختلف، از جمله دهان، گلو، مری، حنجره، گردن رحم، معده، روده بزرگ، مقعد، پروستات و سرطان تخمدان را کاهش دهد. آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین های A و C موجود در گوجه فرنگی از سلول‌های شما در برابر رادیکال‌های محافظت می‌کند.

قند خون را متعادل می کند
گوجه فرنگی یک منبع فوق العاده از کروم است که کمک می‌کند تا قند خون تنظیم شود.

دید را بهبود می بخشد
ویتامین A موجود در گوجه فرنگی می‌تواند دید شما را بهبود بخشد و باعث جلوگیری از شب کوری شود. مطالعه اخیر نشان می‌دهد که مصرف گوجه فرنگی به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا، یک بیماری جدی و غیر قابل برگشت چشم کمک می‌کند.

مو را تقویت می کند
ویتامین A موجود در گوجه فرنگی موهای شما را براق و تقویت می‌کند. در واقع گوجه فرنگی از تنک شدن مو جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا
مطالعات متعدد نشان می‌دهد کسانی که گوجه فرنگی مصرف می‌کنند کمتر احتمال دارد که سنگ کلیه و صفرا داشته باشند.

درد را کاهش می دهد
اگر درد ارتروز و یا کمر درد دارید گوجه فرنگی می‌تواند مانند یک مسکن برای شما عمل کند. گوجه فرنگی به علت داشتن کاروتنوئیدها و بیوفلاونوئید خواص ضد التهابی دارد.

به کاهش وزن کمک می کند
گوجه فرنگی حاوی میزان زیادی آب و قند کمی است. برای همین هم تشنگی را برطرف کرده و کالری کمی به بدن می‌رساند. اگر دنبال لاغری هستید و رژیم گرفته‌اید می‌توانید با خیال راحت به این سبزی - میوه اعتماد کنید. توجه داشته باشید که گوجه فرنگی به هضم غذا و دفع راحت کمک می‌کند.
مرجع : شفاف