کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همه 48 سرنشين هواپيماي سقوط كرده جان باختند

به هواپیمای‌ایران 140 نباید اجازه پرواز داده می‌شد

ایرنا , 19 مرداد 1393 ساعت 12:07

گروه جامعه: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره سقوط پرواز آزمایشی هواپیمای ایران 140 در اصفهان گفت: سازمان هواپیمایی نباید به شرکت دارنده این هواپیما اجازه پرواز می داد.


«مهرداد لاهوتی» نماینده لنگرود در جلسه علنی مجلس افزود: پرواز آزمایشی اولین فروند از این هواپیما (ایران 140 - ساخت داخل) در اصفهان سقوط کرده بود و اعضای کمیسیون هم در جریان دو بار بازدید از مراحل ساخت این هواپیما نگرانی خود را اعلام کرده بودند که نباید به این شرکت اجازه پرواز داده شود تا شاهد چنین حادثه تلخی باشیم. وی اضافه کرد: برای سازمان هواپیمایی کشوری که باید بروز چنین اتفاقی را پیش بینی می کردند، متاسفم.

هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت سپاهان که از سمت تهران به سمت طبس در حرکت بوده و در جنوب فرودگاه مهرآباد سقوط کرده 48 سرنشین داشته و هنگام برخاستن از زمین دچار سانحه شده است. سخنگوی سازمان آتش نشانی از کشته شدن تمام مسافران این هواپیما خبر داد و گفت: اجساد قربانیان در حال انتقال به پزشکی قانونی است. مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور دو نفر از کشته شدگان را خلبان و کمک خلبان، دو نفر را مهماندار، دو نفر کادر فنی و دو نفر دیگر را اعضای گارد امنیت این هواپیما عنوان کرد و افزود: 34 مسافر بزرگسال، 3 کودک زیر دو سال و سه نوجوان زیر 12 سال در بین کشته شدگان حضور داشته اند.

این هواپیما دارای شماره ثبت EP-GPA و متعلق به هواپیمایی سپاهان بوده است. مشاهدات خبرنگاران حاکیست، هواپیمای سانحه دیده در محوطه ای در انتهای فرودگاه مهرآباد در میان درختان سقوط کرده و کاملا متلاشی شده است. از مجموعه هواپیمای سانحه دیده تنها دم آن سالم مانده است و اکنون نیروهای اتش نشانی و هلال احمر در حال امداد و پاکسازی صحنه سانحه و جمع آوری اجساد قربانیان هستند.

به گفته رئیس اورژانس تهران، سقوط هواپیمای ایران 140 در انتهای باند هواپیما اتفاق افتاده و هواپیما به دیوار انتهای باند برخورد کرده است بنابراین افرادی که در صحنه بوده‌اند آسیب جدی ندیده‌اند و حادثه در محدوده خود باند مهار شده است و آسیب بیشتر شامل مسافران هواپیما بوده. دهقان پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین آمار مجروحان و کشته شدگان این حادثه گفت: بر اساس آمار اعلامی از سوی وزارت راه و ترابری 40 مسافر و هشت خدمه در این حادثه جان باخته‌اند.

وی با بیان اینکه در ساعت 9:22 با مرکز اورژانس تهران تماس گرفته شده است، گفت: سه مصدوم به وسیله خطوط هوایی در اورژانس تهران به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شدند که این افراد دچار سوختگی وسیع شدند. دهقان پور افزود: بر اساس اظهارات افرادی که با حضور در صحنه کار کارشناسی انجام داده‌اند این سه مصدوم از مسافران هواپیما بوده که به بیرون پرتاب شده‌اند.

وی در پاسخ به اینکه آیا افرادی که در خارج از هواپیما بوده‌اند نیز صدمه دیده‌اند توضیح داد: سقوط در انتهای باند هواپیما اتفاق افتاده و هواپیما به دیوار انتهای باند برخورد کرده است. افرادی که در صحنه بوده‌اند آسیب جدی ندیده‌اند و حادثه عمدتا در محدوده خود باند مهار شده است و آسیب بیشتر شامل مسافران هواپیما بوده. وی درباره وضعیت مصدومان حادثه گفت: مصدومان سوختگی وسیع دارند که این موضوع وضعیت بیماران را بدتر می‌کند که در حال حاضر این مصدومان تحت مراقبتهای خاص هستند.


کد مطلب: 50809

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/50809/هواپیمای-ایران-140-نباید-اجازه-پرواز-داده-می-شد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir