به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ساعت ۰۰:۳۳
کد مطلب : ۵۱۳۰۳
ليگ برتر در هفته سوم؛ فولاد به رده دوم صعود كرد

سپاهان، استقلال را مقتدرانه برد و در صدر ماند

گروه ورزشي: سپاهان با برتری ۳ بر یک مقابل استقلال صدرنشین لیگ برتر فوتبال باقی ماند. فولاد در تهران راه آهن را شكست داد و سه بازي هم با نتيجه تساوي به پايان رسيد.
سپاهان، استقلال را مقتدرانه برد و در صدر ماند
در هفته سوم لیگ برتر فوتبال کشور، سپاهان از ساعت 19:15 امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه فولادشهر به مصاف استقلال رفت و این دیدار را با برتری 3 بر یک به سود خود پایان داد. بازی را استقلال بهتر آغاز کرد و در دقیقه 17 ضربه ایستگاهی بیک‌زاده بعد از برخورد به مدافعان سپاهان مقابل میلاد فخرالدینی قرار گرفت تا او با شوتی دقیق دروازه شهاب گردان را باز کند.
 
با این گل سپاهان میزبان حملاتش را شدت بخشید و دقیقه 26 در صحنه‌ای مشکوک علیرضا فغانی با اعلام خطای هند خسرو حیدری یک ضربه پنالتی به سود سپاهان اعلام کرد تا احسان حاج صفی گل تساوی را وارد دروازه استقلال کند. اعتراض استقلالی‌ها به تصمیم داور در اعلام پنالتی، اخراج کریم بوستانی مربی دروازه‌بان‌های استقلال را در پی داشت.

این پایان کار نبود و در دقیقه 33 لوسیانو پریرا با حرکتی انفرادی وارد محوطه جریمه استقلال شد و پاس دقیق او را مهدی شریفی وارد دروازه کرد تا سپاهان این بار 2 بر یک از حریف خود پیش بیفتد. دقیقه 43 هادی عقیلی با خطا بر روی ابراهیمی کارت زرد دریافت کرد و لحظاتی بعد هم پریرا با خطا روی محسن فروزان همین سرنوشت را پیدا کرد. در نهایت این نیمه با برتری 2 بر یک سپاهان به اتمام رسید.

در نیمه دوم بازی دو تیم متعادل و پایاپای آغاز شد اما در دقیقه 63 پاس دقیق محمدرضا خلعتبری به لوسیانو پریرا رسید تا این بازیکن گل سوم تیمش مقابل استقلال را به ثمر برساند. در دقیقه 65 شجاع خلیل‌زاده سومین کارت زرد بازیکنان سپاهان را دریافت کرد و در ادامه آرش برهانی در استقلال جایگزین میلاد فخرالدینی شد و جواهیر سوکای در سپاهان به جای مهدی شریفی به میدان آمد. در دقیقه 69 نیز محمدرضا خلعتبری کارت زرد گرفت.

در دقایق 72 و 74 محمدرضا خلعتبری و جواهیر سوکای دو موقعیت خوب گلزنی را در مقابل دروازه استقلال از دست دادند و در ادامه پژمان نوری جایگزین آندرانیک تیموریان شد. در دقیقه 81 حسین کریمی جایگزین لوسیانو پریرا شد و لحظاتی بعد واکنش شهاب گردان روی شوت خسرو حیدری مانع از فروپاشی دروازه سپاهان شد. بازی با برتری 3 بریک سپاهان دنبال می‌شد تا اینکه در دقیقه 86 رسول نویدکیا جای خود را به علی کریمی داد.

در فاصله دو دقیقه به پایان بازی پاس استثنایی جواهیر سوکای با طی عرض زمین و عبور از مقابل مدافعان استقلال به خلعتبری رسید اما ضربه آرام این بازیکن به بیرون از زمین رفت تا همچنان فاصله دو تیم دو گل بماند. در دقیقه 90 شجاع خلیل‌زاده با خطا روی مهدی رمضانی، کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد تا سپاهان در دقیقه پایانی 10 نفره شود. با این حال حملات استقلال در این لحظات هم نتیجه نداشت و شاگردان زلاتکو کرانچار در بازی بزرگ هفته 3 بر یک مردان امیر قلعه‌نویی را شکست دادند. با این نتیجه سپاهان 9 امتیازی شد و جایگاهش در صدر جدول را تثبیت کرد. 

فولاد مقابل راه آهن به برتري رسيد
راه آهن در مصاف با فولاد به شکست يک بر صفر تن داد. دیدار راه آهن و فولاد با برتری یک بر صفر تیم اهوازی به پایان رسید. تک گل این دیدار را سروش رفیعی در دقیقه 80 برای فولاد به ثمر رساند تا شاگردان اسکوچیچ دومین برد متوالی خود را جشن بگیرند.

توقف پيکان مقابل نفت مسجد سليمان
تيم فوتبال پيکان در هفته سوم ليگ برتر مقابل مسجد سليمان با تساوي بدون گل متوقف شد.
دیدار تیم‌های پیکان و نفت مسجد سلیمان از ساعت 17 و بیست و پنج دقیقه امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه شهید دستگردی تهران برگزار شد. این دو تیم در دیدار امروز به تساوی بدون گل رضایت دادند و دو 2 امتیازی شدند. داوری این مسابقه برعهده محمد حسین زاهدی فر بود. وی در دقیقه 92 فرزاد محمدی از تیم نفت مسجد سلیمان را با کارت زرد جریمه کرد.

سايپا مقابل گسترش فولاد به تساوي رسيد
ديدار تيم هاي سايپا و گسترش فولاد تبريز با تساوي به پايان رسيد.
دیدار تیم های سایپا و گسترش فولاد تبریز از ساعت 18 در کرج آغاز شد که جدال دو تیم در پایان 90 دقیقه با تساوی به پایان رسید. مجید ایوبی، بازیکن سایپا در دقیقه 77 با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد. با این نتیجه سایپا سومین تساوی و امتیازش خود را کسب کرد و گسترش فولاد به دومین امتیازش دست یافت. 

توقف پدیده مقابل صبا در دقیقه ۷+۹۰ 
در آغاز هفته سوم مسابقات لیگ برتر فوتبال پدیده مشهد از ساعت 17:30 امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد به مصاف صبای قم رفت که این دیدار با تساوی یک بر یک به اتمام رسید. در نیمه نخست بازي با تساوی بدون گل خاتمه یابد. در نیمه دوم هرچند در دقایقی صبا به دروازه پدیده نزدیک شد اما باز هم میزبان مشهدی توانست برتری خود را به رخ حریف بکشد. بازی با نتیجه تساوی بدون گل دنبال می‌شد تا اینکه در دقیقه 65 مسابقه در تعویضی اجباری برای پدیده علیرضا حیدری جایگزین مجتبی روشنگر، دروازه‌بان مصدوم این تیم شد.

پدیده آنقدر روی دروازه میهمان خود فشار آورد تا بالاخره در دقیقه 75 به هدف خود رسید. در فاصله 15 دقیقه به پایان بازی ارسال میلاد غریبی با دست روزبه چشمی برخورد کرد تا داور اعلام خطای پنالتی به سود میزبان کند. رضا عنایتی برای زدن ضربه پنالتی پشت توپ ایستاد و گل برتری تیمش را به ثمر برساند تا پدیده در آستانه کسب دومین پیروزی پی‌درپی قرار گیرد.

با این گل جریان بازی با حملات تیم صبا تغییر کرد و این تیم به ویژه با استفاده از شوت‌های راه دور چند موقعیت را به دست آورد. در لحظات پایانی محمد حسن‌زاده دو فرصت خوب گلزنی را برای صبا از دست داد اما همین بازیکن در دقیقه 7+90 با استفاده از یک ضربه ایستگاهی دروازه پدیده را باز کرد تا این دیدار با تساوی یک بر یک خاتمه یابد. با این نتیجه پدیده و صبای قم 5 امتیازی شدند.