به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۵۱۳۲۲

انهدام شبکه بزرگ سرقت در پایتخت

گروه حوادث: رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری گروه بزرگی از سارقان خشن در پایتخت خبر داد که به روشهای مختلف بیش از 100 فقره سرقت را مرتکب شده بودند.
انهدام شبکه بزرگ سرقت در پایتخت
پس از دریافت اخبار و اطلاعات در خصوص ارتکاب سرقت‌های خشن از سوی گروهی از مجرمین سابقه‌دار، موضوع برای رسیدگی و انجام تحقیقات در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که گروهی از مجرمین سابقه‌دار و حرفه‌ای که تعدادی از آنها به تازگی و با تأمین قرار وثیقه آزاد شده‌اند، دوباره با تشکیل گروه‌های سرقت سرقت‌های خشن خود را از سر گرفته‌اند. در ادامه و با بررسی اظهارات شکات و شناسایی تصاویر متهمان از سوی گروهی از مالباختگان و همچنین تصاویر به دست آمده از صحنه‌های سرقت، کارآگاهان اقدام به شناسایی شیوه وشگردهای مختلف سرقت‌ها کردند.

شیوه و شگرد سرقت‌ها حکایت از آن داشت که متهمان به شیوه و شگردهای مختلف زاغ زنی و سرقت از مراجعه کنندگان به مراکز تجاری و بانک‌ها، زورگیری از عابرین با استفاده از انواع موتورسیکلت و زورگیری در پوشش مسافرکشی اقدام به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف شهر تهران و همچنین شهرستانهای حاشیه تهران از جمله شهریار، اسلامشهر، کرج کرده‌اند. 9 متهم سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه سرقت‌های خشن بویژه زاغ زنی و خفه کنی اقدام به شناسایی مالباختگان در داخل صرافی‌ها، بانک‌ها و مراکز تجاری کرده، آنها را تعقیب و در مکانی خلوت و کم تردد به شیوه خفه کنی اموالشان را مورد سرقت قرار می‌دادند. بررسی تصاویر بدست آمده از مراکز تجاری و ... ، یکی از مجرمین سابقه‌دار و حرفه‌ای به نام امید. ق را نشان می‌داد که پس از شناسایی افراد مورد نظر، مشخصات مالباختگان را به سایر همدستان و اعضای گروه اعلام و آنها نیز اقدام به سرقت به شیوه زورگیری و خفه کنی می‌کردند.

شناسایی تعدادی دیگری از مالباختگان نیز نشان داد که گروهی از متهمان در قالب گروه های 2، 4، 5، 6 نفره و با دو یا سه دستگاه موتورسیکلت اقدام به سرقت‌های مقرون به آزار، کیف قاپی، گوشی قاپی و گردنبند قاپی کرده و عمده سرقت‌های خود را مناطق جنوب، غرب، مرکز، شمال و شهرهای اطراف تهران از جمله اسلامشهر، شهریار و کرج انجام داده‌اند. شناسایی تصاویر سه عضو دیگر گروه سارقین حکایت از آن داشت که سه متهم 20 ساله به نام‌های داریوش، وحید و جاوید، در پوشش راننده و با یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ اقدام به زورگیری از مسافرین درون شهری کرده و و در یک فقره از سرقت‌های نیز با رها کردن یک دستگاه خودرو از محل سرقت متواری شده‌اند. این گروه از سارقین، عمده سرقت‌های خود را در مناطق غرب تهران به ویژه در محدوده میدان آزادی، یافت آباد و همچنین اسلامشهر و شهریار انجام می‌دادند.

با شناسایی تمامی اعضای گروه سارقین و با انجام هماهنگی قضایی با شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، دستگیری تمامی سارقین در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و سرانجام در سحرگاه 21 مرداد ، طی چند عملیات همزمان در مناطق مختلف شهر تهران، تمامی متهمان دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به شناسایی متهمان از سوی دهها مالباخته عنوان داشت: با انتقال متهمان به اداره هجدهم پلیس آگاهی و در همان تحقیقات اولیه، متهمان که در برابر دلایل و شواهد به دست آمده از صحنه‌های سرقت چاره‌ای جز اعتراف نداشتند به بیش از صد فقره سرقت در سطح شهر تهران اعتراف کردند که با توجه به تجمیع پرونده‌ها در اداره هجدهم ، تعدادی از شکات و مالباختگان پس از حضور در این اداره اقدام به شناسایی دقیق و کامل متهمان کردند.
مرجع : مهر