به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۵۱۴۰۳

40 درصد آمبولانسهای کشور فرسوده است

گروه جامعه: رئيس مرکز حوادث و فوريت هاي پزشکي وزارت بهداشت، از بهسازي آمبولانسهاي فرسوده و جايگزيني يک هزار دستگاه آمبولانس جديد خبر داد.
40 درصد آمبولانسهای کشور فرسوده است
دکتر امين صابري نيا با اشاره به اينکه در حال حاضر بيش از 40 درصد از ناوگان آمبولانسهاي کشور فرسوده است اظهار داشت:‌ آمبولانسهاي خريداري شده، از نيمه دوم سال جاري با توجه به نياز مراکز توزيع مي شود. وي با اشاره به اينکه راه اندازي 14 پايگاه امداد هوايي در 14 منطقه کشور در راستاي ارتقاء سطح خدمات پيش بيمارستاني صورت گرفت، افزود: ‌بر اساس گزارشهاي دريافتي در اين مدت 38 ماموريت امداد هوايي در سطح کشور انجام شده که اين امر موجب نجات جان 77 نفر از هموطنان شده است.

رئيس مرکز حوادث و فوريت هاي پزشکي کشور سطح بندي علمي تکنسين هاي مراکز فوريتهاي پزشکي کشور را از ديگر برنامه هاي اين مرکز عنوان کرد و اظهار داشت:‌ يکي از موضوعات اصلي در حوزه خدمات به شهروندان، افزايش مهارت و ارتقاء سطح علمي تکنسين هاي مراکز فوريت هاي پزشکي و اورژانس هاي پيش بيمارستاني است که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي در سال جاري به آن توجه ویژه کرده است.

صابري نيا با اشاره به اينکه در حال حاضر 14 هزار نيروي عملياتي در بيش از دو هزار پايگاه اورژانس 115 جاده اي و شهري به شهروندان خدمات ارائه مي دهند، خاطر نشان کرد:‌ تکنسين هاي فوريت هاي پزشکي بايد همواره به بروز رساني علمي خود توجه داشته باشند تا بتوانند در کمترين زمان، بهترين خدمات را به سانحه ديدگان و يا بيماران ارائه دهند.وی تصريح کرد:‌ علاوه بر ارتقای سطح علمي، حفاظت از تجهيزات مراکز فوريت هاي پزشکي، از ديگر مواردی است که تکنسين هاي فوريت هاي پزشکي بايد به آن توجه داشته باشند.
مرجع : مهر