به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۵۱۶۶۶
از التيام شكست انتخاباتي تا از دست دادن انواع رانت‌ها و...

همه اين هياهوها براي لاپوشاني فسادهاي 8 ساله است

گروه سياسي: واكنش‌ها به طرح استيضاح اولين وزير دولت روحاني آن هم پس از 9 ماه مسئوليت در اين سمت، باعث شده تا عمده فعالان سياسي كشور (حتي اصولگرايان) نيز اين موضوع را كاملا سياسي ارزيابي نموده و صراحتا بگويند اقليت افراطي پايداري (حاميان احمدي نژاد)، صرفا در جهت التيام بخشيدن به شكست خود در انتخابات خرداد 92 و پاسخ قاطع نه مردم به آنان و از سويي، لاپوشاني فسادهاي بي سابقه در دوره 8 ساله بوده است.
همه اين هياهوها براي لاپوشاني فسادهاي 8 ساله است
قائم مقام حزب اعتمادملی گفت: اقلیتی در مجلس که قائم مقام حزب اعتمادملی قصد دارند با ایجاد هیاهو دولت را سرگرم مسائل حاشیه‌ای کنند و از آن به عنوان سرپوشی برای فساد‌های رخ داده در دولت قبل و انحراف افکار عمومی استفاده کنند. حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا، درباره شیوع و وجود رانت‌های علمی در دولت گذشته گفت: متاسفانه طی سال‌های گذشته و در دولت‌های نهم و دهم مسئله رانت و فساد، به ویژه رانت علمی به شدت رواج داشت و باعث شد منابع بسیاری از دست برود. وی ادامه داد: سه هزار بورس تحصیلی و ورود بسیاری در مقطع دکتری بدون کنکور و بدون در نظرگرفتن شرایط قانونی رانت و فساد علمی است که در دولت گذشته دراختیار نور چشمی‌ها قرار گرفته و به نظر من این موضوع یک فاجعه بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه در دولت قبل علاوه به بر رانت علمی، رانت و فسادهای اداری و مالی هم به وفور دیده می‌شد، گفت: استخدام و ورود بیش از ۵ هزار نفر به بدنه دولت بدون گذراندن مراحل قانونی یا انواع اختلاس‌های مالی که تا به امروز تکلیف خیلی از آن‌ها مشخص نشده است، از جمله این موارد است اما من معتقدم بد‌ترین نوع همه این تخلفات و رانت‌ها، رانت و فساد علمی است که جفا و ظلم به علم، جامعه علمی کشور و از بین برنده انگیره علمی دانشجویان است.

منتجب‌نیا با بیان اینکه این موضوعات و تخلفات در دولتی اتفاق افتاده است که ادعا می‌کرد دولت امام زمان (عج) است، و شعار مبارزه با رانت و فساد می‌داد، عنوان کرد: قطعا این استیضاح باعث شد ابعاد گوناگون این رانت و فساد مطرح شود و مردم و افکار عمومی متوجه شوند که در دولت قبل چه ضایعه و ضربه بزرگی به جریان علمی کشور وراد شده است.

این فعال اصلاح طلب گفت: برای روشن‌تر شدن موضوع و رهایی جامعه علمی کشور از این فساد، دولت، قوه قضائیه و مجلس باید به شدت با این افراد و این جریان برخورد کنند و مشخص شود چه کسانی از این رانت‌ها استفاده کردند و مراحل قانونی در قوه قضائیه برای برخورد هرچی سریع‌تر فراهم شود. وی گفت: متاسفانه در جریان این فساد علمی و بعضی از ابعاد آن می‌توان اسامی برخی از نمایندگان مجلس را هم مشاهد کرد که این نشان می‌دهد که چرا امروز یک اقلیت در مجلس در راه استیضاح وزیر قدم برداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در طی یک سال گذشته دولت همیشه مورد تایید رهبری بوده است، گفت: این موضوع روشن می‌کند که کسانی که امروز استیضاح وزیر علوم را به قصد تضعیف دولت مطرح می‌کنند، برخلاف میل و خواسته ایشان حرکت می‌کنند. اکثریت نمایندگان مجلس از رشد فکر و استقلال شخصیتی برخور دارند و حتما تحت تاثیر جوسازی‌های این اقلیت مجلس قرار نخواهند گرفت و با نوع عمل آن‌ها برخورد خواهند کرد.

وی تاکید کرد: ورود و حضور افرادی که همیشه دنبال فتنه و توطئه هستند، در مجلس باعث تضعیف جایگاه آن و حتی کلیت نظام است. هئیت رئیسه و اکثریت مجلس باید جلوی خواسته و عمل آن‌ها را بگیرند. وی با اشاره به اینکه، این افراد با تمام فسادی که در دولت قبل وجود داشت و می‌توان آن را فاسد‌ترین دولت بعد از انقلاب دانست، تا آخرین لحظه از آن دفاع کردند؛ گفت: این روشن می‌کند آن‌ها در دولت قبل دارای رانت‌هایی بوده‌اند و منافعشان با این رانت‌ها پیوند داشته است، بسیاری از آن‌ها و وابستگانشان از این رانت‌ها استفاده کرده‌اند که امروز باید پاسخگو باشند.

پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۱۲:۳۶
مملکت را در این 8 ساله به درّه سقوط علمی فرستادند و بهترین فرزندان این ملت را هم از تحصیل محروم کردند و هم به کشور های صاحب علم کوچ دادند. هنوز در این دولت و دوره شکوفایی اتفاق خاصی نیفتاده وزیرش را استیضاح میکنند ..به چه جرمی ؟؟؟ (245668)
هموطن
Belgium
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۱۵:۰۵
به جرم بی گناهی! (245712)
ر.س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۱۲:۴۰
به نظر من پیگیری این مسئله 3000 بورسیه وبنا به اخبار دیگرحتی بیشتر از این ارقام، از نان مردم ،برداشته شدن تحریمها، فسادهای اقتصادی وهرچیز دیگری مهمتر است زیرا این تعداد بورسیه یعنی اینکه درسالهای نه چندان دور دانشگاهها وکلیه هیات های علمی دانشگاه توسط این افراد تندرو قبضه خواهد شد که هریک از آنها به دلیل لطفی که به آنها شده باید به تندروها خوش خدمتی کنند وبه عبارتی باید فاتحه دانشگاه ومملکت رو خوند (245669)
سهیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۱۳:۱۱
اقلیت مجلس هرگز اقداماتشان در دفاع از حقوق مردم نبوده و تنها حامی و سینه چاک حقوق و منافع خود و همدستهای خود بوده اند . اگر کسی یک مورد سراغ دارد که نمایندگان شاخص پایداری برای حق ملت تلاش کرده باشند و فریاد زده باشند هرچه او بگوید صحیح است (245674)
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۱۳:۱۲
ما منتظریم ایشان استیضاح بشه پاسخ سوالات را بده خودشون صحبت کنند اگه ناگفته هایی هست عنوان کنه و بعد میشود قضاوت کرد که کی درست میگه کی نادرست! بعد از استیضاح سره از ناسره تشخیص داده میشه... ما ملت زود قضاوت نکنیم بهتره! من به سهم خودم میخواهم بدانم حق با کیست؟! (245676)
هما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۱۳:۳۶
مردم از افراط و تفریط عده ای خاص خسته شده اند (245684)
اگر اجازه دهید "منتقد"
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۱۵:۱۹
آقای منتجب نیا لطفا حرف خودتان را بزنید! اینکه دولت مورد حمایت رهبری بوده چه ربطی دارد به بحث استیضاح؟؟؟
مگر "همه ی" دولتهای قبلی مورد حمایت رهبری نبودند و مگر در "همه ی" دولتهای قبلی استیضاح وجود نداشته؟؟؟
عجبا که طبق نظر حضرتعالی هر استیضاحی و هر برخورد با بی قانونی در دولتها برابر است با مخالفت با رهبری!!!
چرا برای درستی حرفتان از رهبری مایه میگذارید؟ (245713)
همت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۱۷:۱۸
تندروها مي خواهند با اين استيضاح بگويند به هيچ فردي كه با اصلاح طلبان و تفكر انها سمپاتي داشته باشد رحم نمي كنند. وزارتخانه هاي علوم، آموزش پرورش، فرهنگ و ارشاد و كشور مدنظر اصلاح طلبان بود. با اينكه هيچكدام از وزراي آنها كاملا اصلاح طلب نيستند، اما همين همدلي اندك وزارت علوم با تفكر اصلاحات از نظر تندروهاي پايداري تحمل نمي شد. (245728)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۱۸:۱۲
اگر در دوران 8 سال احمدی نژاد کشور به دره سقوط علمی افتاد.پس اون رتبه 16 جهانی در تولید علم چی بود( پاسخ به پردیس) (245742)
سايه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۱۹:۵۹
اون رتبه ١٦ دروغي بيش نبود. مثل همه دروغهايي كه هشت سال به خورد ملت دادند، و خودش سرمايههاي ملي را حيف وميل كردند (245770)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۲۰:۵۱
با چاپ مقاله ها در پایگاه های نامعتبر...... (245781)
رضا
United States
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۲۱:۰۰
به قول دکتر تون اون مقالاتی که به قول شما رتبه 16 علمی ایجاد کرده کاغذ پاره هایی بیش نیست! (245784)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۲۱:۴۰
این برادران تند رو فکر میکنند که دانشگاه دکان است ... (245802)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۲۲:۲۳
آینه چو نقش تو بنمود راست.
خود شکن آینه شکستن خطاست.
دکتر فرجی دانا ، آینه ایست که واقع نمایی اش به مذاق استفاده کنندگان بورسیه های غیرقانونی به خصوص نمایندگان افراطی خوش نیامده.
«آن یار، کز او گشت سر دار بلند، , جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد». (245813)