کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا رئيس‌جمهور در جلسه استيضاح شركت نكرد؟

روايتي از خبري كه ديشب به روحاني رسيد!

انتقاد از رئيس‌جمهور در فضاي مجازي

29 مرداد 1393 ساعت 18:22


گروه سياسي: با وجود اينكه رئيس‌جمهور امروز بار ديگر در بدو ورود به استان اردبيل به صورت قاطع از دكتر رضا فرجي‌دانا اعلام حمايت نمود و عنوان كرد دوست داشت در اين جلسه حضور مي يافت و از وزير دانشمندش دفاع مي كرد، اما در فضاي مجازي اعتراض و انتقادهاي زيادي به خاطر عدم شركت روحاني در جلسه استيضاح آغاز شده است. خلاصه اين انتقادات از رييس‌جمهور اين است كه ايشان به هر دليل نبايد وزير كليدي‌اش را در جلسه استيضاح، تنها مي گذاشت.

شب گذشته يك عضو كميسيون آموزش مجلس به صراحت گفته بود كه آقاي روحاني به خاطر شركت در جلسه استيضاح با چند ساعت تاخير عازم اردبيل خواهد شد، امري كه عملا تحقق نيافت و حتي اخبار پايان شب گذشته مبني بر توافق جناح اكثريت اصولگرايان براي دادن راي اعتماد به فرجي دانا، عملي نشد.

در اين رابطه، برخي اخبار، علت اصلي عدم حضور رئيس‌جمهور در جلسه امروز استيضاح وزير علوم شده را بر ملا مي‌كند. طبق برخي روايات، در پايان شب گذشته به آقاي روحاني خبر رسيده است كه راي عدم اعتماد مجلس به وزيرش حتمي است زيرا دست‌هاي پشت پرده بسيار فعال و ذي‌نفوذي نظر مثبت حدود 150 نماينده مجلس را براي دادن راي عدم اعتماد به فرجي‌دانا گرفته و حتي حضور و دفاع روحاني در مجلس نيز اثري بر عزم جريان پشت پرده نخواهد نهاد.

كيهان در شماره دوشنبه خود از 150 نماينده موافق استيضاح خبر داده بود. خبري كه امروز اجرايي شد!
اين نظريه خصوصا در فحواي كلام الياس نادران يكي از استيضاح‌كنندگان كاملا به چشم مي‌خورد كه گفت: براي ما اعداد و ارقام مهم نيست و... جالب اينكه روزنامه كيهان نيز دو روز پيش از همراهي 150 نماينده با استيضاح‌ خبر داده بود!

به نظر مي‌رسد اين موضوع باعث شد تا رئيس‌جمهور قيد حضور در جلسه‌اي كه نتيجه‌اش را از قبل، عده‌اي تعيين كرده‌اند بزند زيرا وقتي به اذعان نماينده حامي استيضاح اين همه اعداد و ارقام، كمترين اهميت و تاثيري بر تصميم‌گيري آنها ندارد تبعا ورود به اين بحث (هرچند مستدل و منطقي) تاثيري بر اراده آنان نخواهد داشت. نتيجه اينكه رئيس‌جمهور به اردبيل رفت و در جلسه اسيتضاح شركت نكرد!


کد مطلب: 51971

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/51971/روايتي-خبري-ديشب-روحاني-رسيد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir