به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۳۱ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۵۲۰۶۷

دولت فعالیت‌های خوبی انجام داده است

گروه سیاسی: دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار اعتقاد دارد که ارزیابی عملکرد دولت در یک سال گذشته کار مشکلی است، اما در زمینه های مختلف فعالیت‌های خوبی انجام شده است.
دولت فعالیت‌های خوبی انجام داده است
احمد کریمی اصفهانی در ارزیابی‌از عملکرد یک ساله دولت یازدهم در آستانه هفته دولت اظهار کرد: دولت آقای روحانی در سیاست خارجی از ابتدا با مساله مذاکرات هسته‌ای با 1+5مواجه بود که تا به حال خوب عمل کرده و دیپلمات ها در مسائله ارزشی و پافشاری بر عزت و حکمت نظام به خوبی انجام وظیفه کرده‌اند و مذاکرات را پیش برده‌اند. وی ادامه داد: البته مذاکرات هنوز به نتیجه نرسیده و نمی توان توقع داشت که در یک سال همه مسائل حل شود، اما در سیاست خارجی به خوبی فعالیت شده و امیدوارم به نتیجه مورد نظر مقام معظم رهبری و نظام منجر شود.

کریمی اصفهانی با اشاره به این‌که در سیاست خارجی باید تعامل با همسایگان پیگیری شود،‌ افزود:‌دستگاه دیپلماسی با توجه به مذاکرات هسته‌ای شاید کمتر به مساله تعامل با همسایگان رسیدگی کرده، اما همین که تا به حال با حرف‌های متفرقه باعث ایجاد تشنج نشده‌اند تا روابط تیره شود دورنمای خوبی را برای آینده نشان می دهد. وی همچنین درباره مسائل فرهنگی بیان کرد: نمی توان توقع داشت سیاست‌های فرهنگی زود جواب دهد اما از دولت توقع داریم با توجه به وعده هایی که داده شایسته سالاری را مدنظر داشته باشد . بهتر بود در وزارت علوم و آموزش و پرورش درباره انتصابات مسائل فرهنگی رعایت می‌شد. همه علاقمندیم با توجه به اصرار رهبر انقلاب مبنی بر حمایت از دولت، توفیق این دولت را ببینیم، اما درباره مسائل فرهنگی تذکراتی باید به دولت داده شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه فعالیت‌های اقتصادی دولت‌های نهم و دهم را ناشایست دانست و یادآور شد: دولت نهم و دهم به خصوص در زمینه تولید کارهای ناشایسته‌ای کرده که امیدواریم دولت یازدهم بتواند به وعده های خود عمل کرده و تورم و رکود را به خوبی هدایت کند. در این زمینه هم نمی توان در یک سال توقع زیادی داشت، اما در همین مدت در بازار ارز آرامش به وجود آمده که به ثبات کمک می‌کند، ولی هنوز کمک مناسبی که باید به بنگاههای تولید بشود صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: شاید هنوز به اندازه کافی از مسائل اقتصادی زیاد راضی نباشیم، اما معتقدم دولت می تواند با تزریق پول به بنگاه‌های تولیدی به سمت رونق آنها برود و باعث افزایش اشتغال که از معضلات جدی جامعه است، بشود چون با افزایش تولید به صادرات هم کمک خواهد شد و می توان از واردات بی رویه جلوگیری کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین خاطر نشان کرد : درست است که می گویم شاید در یک سال نتوان توقع زیادی داشت، اما یک سال هم کم نیست و خیلی‌ها در تاریخ حتماً‌ طی دو،‌ سه سال کارهای زیادی کرده اند مثل امیر کبیر چون خوب فکر و مدیرت کرد. امیدوارم در سه سال باقیمانده از عمر دولت در نهایت به توفیق ، رشد و عدم وابستگی برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که اولویت اصلی دولت در آینده چه باید باشد؟ عنوان کرد: اقتصاد مساله مهمی است چون رضایتمندی مردم در اولویت قرار دارد. البته مسائل سیاسی ،‌اقتصادی ، فرهنگی مثل زنجیر به هم متصل هستند. مثلاً‌ مذاکرات درحوزه سیاست خارجی می تواند به حل مشکلات اقتصادی کمک زیادی کند. مردم می خواهند تغییرات را لمس کنند و اصلی ترین دغدغه، معیشت مردم است.

کریمی اصفهانی همچنین درباره تعامل دولت و قوه قضائیه با مجلس اظهار کرد: تا امروز تعامل خوبی صورت گرفته و شاید تنها در مساله استیضاح وزیر علوم اصطکاکی به وجود آمد. نظر نمایندگان محترم است و حتماً همه دلسوز هستند و به تکلیف خود عمل می‌کنند. به آقای روحانی پیشنهاد می کنم در این زمینه خویشتندار باشد.

وی ادامه داد: هنوز سه سال از عمردولت باقی مانده، نکند خدای نکرده این استیضاح ،‌ دولت را به فکر مقابله با مجلس بیاندازد. اگر این شکاف به وجود آمده با عصبیت پاسخ داده شود نتیجه خوبی نخواهد داشت و آقای روحانی می تواند بدون احساسی شدن و جبهه گیری در مقابل مجلس، این مساله را هنرمندانه مدیریت کند.

کریمی اصفهانی تعامل قوه قضاییه را با دولت خوب دانست و اضافه کرد: دولت و قوه قضاییه به خصوص در مساله مقابله با فساد تعامل خوبی داشته‌اند، در دولت‌های نهم و دهم فساد از حد عادی گذشته بود. آقای روحانی هم وعده مبارزه با فساد را داده است که امیدوارم این وعده محقق شود چون به نفع همه خواهد بود. وی تصریح کرد: دولت احمدی نژاد با وجود این‌که می گفت دولت پاکی است، اما پرفساد ترین دولت بوده و روحانی اگر واقعاً‌ جدی با مساله فساد برخورد کند، می تواند این کار بزرگ را در کارنامه خودش ثبت کند. برخورد با مفاسد و مفسدین باعث امیدواری و رضایتمندی مردم خواهد شد.

دبیر کل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار در پایان گفت: تا به حال روسای سه قوه به خوبی در کنار هم فعالیت داشته اند و در مدیریت کلان مشکل خاصی وجود نداشته است. در همه باید در راستای پیشرفت نظام حرکت کنند و اگر سه قوه گوش به فرمان ولایت باشد. قطعاً پیشرفت می کنیم و به صلاح کشور خواهد بود.
مرجع : ایسنا