به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۳۱ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۵۲۱۲۵

سهم ناچیز ایران از گردشگری جهاني

گروه فرهنگی: رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: سهم ایران از گردشگری جهان در سال 2013 بسیار ناچیز بوده است.
سهم ناچیز ایران از گردشگری جهاني
امین عارف‌نیا پنج‌شنبه 30 مرداد در نشست تخصصی « ارتباطات و گردشگری» گفت: براساس آمار در سال 2013 بالغ بر یک میلیارد و 188 میلیون نفر گردشگر در جهان جابه‌جا شده‌اند که سهم ایران از این میزان بسیار ناچیز بوده است. او با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری ایران، لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای بهره‌بردن از این ظرفیت را یادآور و متذکر شد: در سرزمینی با بیش از 31 هزار اثر و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و قرار گرفتن در فهرست 10 کشور برتر جهان از این لحاظ، باید در حوزه اطلاع‌رسانی و ارتباطات بسیار وسیع‌تر کار کرد.

او در ادامه بیان کرد: 40 دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری در 40 کشور هدف گردشگری در سراسر جهان راه‌اندازی خواهد شد. عارف‌نیا با اشاره به این‌که کشور ترکیه درآمدی معادل 32 میلیارد دلار در سال 2013 از جذب گردشگر کسب کرده است گفت: ترکیه در مقایسه با کشور ما در درجه پایین‌تری از لحاظ دارا بودن جاذبه‌های متنوع تاریخی و فرهنگی قرار دارد و موفقیت این کشور در جذب گردشگر منوط به تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب بازاریابی و بازارسازی بوده است.

رئیس روابط‌ عمومی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تحول عظیمی در حوزه تبلیغات و گردشگری کشور به‌وجود آمده است و شاهد حضور بیش از 130 گروه مستندساز از شبکه‌های مختلف تلویزیونی، روزنامه‌ای معتبر بین‌المللی در کشور هستیم که برای تهیه گزارش از داشته‌های گردشگری به ایران سفر کرده‌اند. او با بیان اینکه این گروه‌ها تصویری مستند و چهره‌ای مطلوب، امن و آرام از توانمندی‌های تاریخی و طبیعی عرصه گردشگری ایران مخابره کرده‌اند، گفت: ما با تاکید بر استمرار این روند تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت رسانه‌های بین‌المللی در جذب گردشگران خارجی گام‌های جدی برداریم.
مرجع : ایسنا