کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رغد حسین، در اردن به چه فعاليت‌هايي مشغول است؟

دختر صدام، به دنبال خونخواهی و بازگشت به قدرت!

دويچه وله , 8 شهريور 1393 ساعت 8:23

گروه بين‌الملل: پیش‌روی گروه تروریستی داعش "دولت اسلامی" فرصت انتقام‌گیری را برای رغد حسین، دختر صدام حسین فراهم کرده است!


رغد حسین، دختر ارشد صدام حسین، دیکتاتور پیشین عراق، مشتری سرشناس جواهرفروشی‌های بزرگ و مزون‌های سطح بالای شهر عمان، پایتخت اردن است. این زن ۴۵ ساله که به داشتن تجملات شهره است، همچنین مشتری ثابت جراحان زیبایی در تبعیدگاهش در عمان نیز به شمار می‌رود. 

"اشپیگل آنلاین" در مقاله‌ای در توصیف رغد حسین می‌نویسد، او چه در زندگی شخصی و چه در دنیای سیاست، همواره با ظاهری که از مدهای روز نشان دارد، حاضر است. دختر ارشد صدام حسین زمانی پیرو ایدئولوژی حزب بعث بود: سکولار، مدرن و وطن‌پرست. حالا اما به نظر می‌رسد که او ناگهان تغییر عقیده داده است.

ماه ژوئن رغد حسین در مصاحبه‌ای از پیشروی گروه "داعش" در عراق ابراز خوشحالی کرد. این اظهار عقیده در حالی بود که رغد حسین معمولا در زمینه سیاست به ندرت سخن می‌گوید، زیرا این درست همان شرطی است که خانواده سلطنتی اردن در ازای اعطای اقامت به او برایش قائل شده‌اند. در سال ۲۰۰۷ پلیس بین‌الملل (اینترپل) قرار بازداشت رغد حسین را به دلیل حمایت وی از قیام علیه آمریکایی‌ها صادر کرد. دولت اردن اما از تحویل او به امریکا سرباز زد.  به نوشته اشپیگل آنلاین، رغد حسین حالا دیگر به حمایت مالی از گروه‌های تندروی اسلامی دست زده و به شدت از سیاستمداران خاورمیانه انتقاد می‌کند. دارایی دختر صدام را ده‌ها میلیون دلار تخمین می‌زنند.

به نوشته گزارشگر اشپیگل، وضعیت کنونی در عراق لحظه انتقام‌گیری را برای پیروان حزب سرنگون‌شده‌ی بعث فراهم کرده است. افسران عالی‌رتبه‌ی رژیم بعث که با سقوط صدام حسین همه چیزشان را از دست داده بودند، حالا به حقوق‌گیران گروه تروریستی داعش "دولت اسلامی" تبدیل شده‌اند و بازگشت‌شان به عرصه قدرت را جشن می‌گیرند.

یکی از نظامیان عراقی در گفتگویی با روزنامه "نیویورک تایمز" از تماس‌های تلفنی پی‌درپی حرف زده بود که از سوی یکی از ژنرال‌های ارتش صدام دریافت می‌کرده است. تماس‌گیرنده هر بار خواهان بازگشت به ارتش بود؛ درخواستی که هر بار ناکام می‌ماند.

نظامی یادشده در ادامه به روزنامه آمریکایی گفته بود که این ژنرال در آخرین تماس تلفنی‌اش به وی اطلاع داده بود که حالا در جبهه "دولت اسلامی" می‌جنگد و تهدید کرده بود: «صبر کن‌، به زودی به سراغ شما می‌آییم و قطعه‌قطعه‌تان می‌کنیم.» گزارشگر "اشپیگل آنلاین" رغد حسین را فرصت‌شناس خوبی توصیف می‌کند که مانند پدرش شیفته قدرت است. او حتی یک بار شوهرش را، زمانی که فهمید وی قصد سرنگون کردن صدام حسین را دارد، لو داد. در سال ۱۹۹۶ رغد حسین از شوهرش جدا شد و پس از آن صدام حسین مردی را که تا آن زمان دامادش بود، به جوخه اعدام سپرد.

دختر ارشد صدام حسین در تمام این سال‌ها به دنبال فرصتی برای انتقام‌گیری و پا گذاشتن در جای پای پدر بوده است. او حتی به محض سقوط پدرش از قدرت، ادعای جانشینی وی را مطرح کرد. رغد حسین مدعی شد که به عنوان فرزند بزرگ خانواده، میراث سیاسی حق وی است و نه براداران ناتنی یا نوه‌های پسری. پس از اعدام صدام حسین، او تلاش کرد تصویری متفاوت از پدر خود ارائه دهد.

در صفحه فیس‌بوکی که گفته می‌شود متعلق به رغد حسین است، هر روز عکسی از آلبوم خانوادگی صدام حسین منتشر می‌شود؛ عکس‌هایی که تصویری متفاوت از صدام حسین، که به عشرت‌طلبی معروف بود، نشان می‌دهند. او در این عکس‌ها به جای لیوان ویسکی، یا قرآن به دست گرفته یا لباس حج به تن دارد! صدام حسین در این عکس‌ها عنوانی تازه گرفته است: "شهید امت اسلام"!
.........................................................
در همين حال روز جمعه باراك اوباما، اعلام كرد: ایالات متحده هم‌چنان به بمباران مواضع "خلافت اسلامی" در شمال عراق ادامه خواهد داد. رییس جمهور آمریکا گفت که کشورهای منطقه در کنار "عملیات نظامی، باید به فکر راه‌کارهای سیاسی" نیز باشند. او با اشاره به شیوه‌های غیرانسانی افراط‌گرایان تاکید کرد: «داعش به جز خشونت، هرج و مرج و قتل عام مردم بی‌گناه هیچ دیدگاه و جهان‌بینی دیگری ندارد.» او تاکید کرد که شیوه‌های عمل این گروه برای سنی‌ها، شیعه‌ها و همه‌ی گروه‌های دیگر باید به مثابه زنگ خطری عمل کند. او از دولت‌های منطقه خواست، برای مبارزه با افراط‌گرایان سنی "اختلاف‌های سیاسی" خود را کنار بگذراند.

خطر برای ارسال کمک‌های انسانی
سازمان ملل متحد، بار دیگر گروه تروریستی "داعش" را "خطری جدی برای منطقه، اقلیت‌های ساکن آن و غیرنظامیان" خواند و یادآور شد که قتل‌های گروهی و اعدام‌های جمعی این گروه در منطقه، "جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت" ارزیابی می‌شود. معاون رییس کمیته‌ی "کمک‌های انسانی" این سازمان هم‌چنین اعلام کرد که گسترش مناطق تحت اشغال این گروه، "خطری برای رساندن کمک‌های انسانی به آوارگان منطقه" است.


کد مطلب: 52852

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/52852/دختر-صدام-دنبال-خونخواهی-بازگشت-قدرت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir