به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۵۳۱۰۵
تیم ملی والیبال ایران نخستین گام را با اقتدار برداشت

ایران 3 - ایتالیا 1؛ ایتالیا باز هم مغلوب ایران شد

گروه ورزشي:​ تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی مردان جهان موفق به شکست تیم مدعی ایتالیا شد تا نخستین گام در این رقابت ها را با اقتدار برداشته باشد.
ایران 3 - ایتالیا 1؛ ایتالیا باز هم مغلوب ایران شد
مسابقات گروه چهارم والیبال قهرمانی مردان جهان از امروز در شهر کراکوف لهستان آغاز شد و تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار این گروه به مصاف ایتالیا رفت. شاگردان اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه سه بر یک به پیروزی رسیدند تا سه امتیاز شیرین در آغاز رقابت های جهانی از حریف مدعی خود به دست آورند.

ملی پوشان ایران در ست نخست این دیدار 25 بر 16 ایتالیا را مغلوب کردند اما در ست دوم 25 بر 23 مغلوب شدند. بلند قامتان والیبال ایران در ست های سوم و چهارم نیز با امتیازهای 25 بر 21 و 25 بر 22 به پیروزی رسیدند تا در نهایت سه بر یک تیم پیروز این مسابقه باشند.سعید معروف، محمد موسوی، امیرغفور، عادل قائمی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف ترکیب آغاز کننده تیم ملی والیبال ایران برابر ایتالیا بودند که تا اواخر ست دوم نیز در زمین به صورت ثابت حضور داشتند.

شهرام محمودی، آرمین تشکری، مهدی مهدوی و میلاد عبادی پور دیگر بازیکنان ایران در این مسابقه بودند که در اواخر ست دوم و ست سوم به زمین آمدند.ملی پوشان والیبال ایران با پیروزی در این دیدار، شکست دیدار رده بندی لیگ جهانی سال 2014 در فلورانس ایتالیا را نیز جبران کردند.با توجه به اینکه تیم های ایران و ایتالیا در صورت صعود به مرحله دوم رقابت های قهرمانی جهان با هم همگروه خواهند بود، سه امتیاز این مسابقه ارزش 6 امتیاز دارد، زیرا در مرحله دوم نیز این پیروزی برای ایران دوباره محسوب خواهد شد.

میانگین سنی بازیکنان تیم ملی والیبال ایران 26 سال و میانگین سنی بازیکنان ایتالیا 26.6 دهم سال است. میانگین قد بازیکنان ایران 194 سانتی متر است و ملی پوشان ایتالیا با پنج سانتی متر بیشتر از میانگین قدی 199 سانتی متر برخوردارند.تاراس ایلکیوی از کانادا به عنوان داور اول و آندری رنوویچ از روسیه به عنوان داور دوم قضاوت مسابقه ایران و ایتالیا را بر عهده داشتند.

دو دیدار دیگر در گروه چهارم مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان امروز برگزار می شود که تیم بلژیک از ساعت 19 به مصاف آمریکا می رود و دو تیم پرتوریکو و فرانسه نیز از ساعت 22 و 45 دقیقه با هم روبرو می شوند.تیم ملی والیبال ایران پنجمین حضور خود در مسابقات قهرمانی مردان جهان را تجربه می کند و در دور مقدماتی سه دوره این رقابت ها با تیم ایتالیا همگروه بوده است.

تیم ملی والیبال ایتالیا سابقه حضور در 15 دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان را در پرونده کاری خود دارد. والیبال ایتالیا چهار مدال رقابت های قهرمانی جهان را نیز در پرونده کاری خود دارد. ملی پوشان والیبال ایتالیا در سال های 1990، 1994 و 1998در سه دوره متوالی مدال طلای مسابقات والیبال قهرمانی جهان را از آن خود کردند و در سال 1978 نیز مدال برنز این رقابت ها را به دست آوردند.مردان والیبال ایتالیا پنج مدال نقره و برنز مسابقات والیبال بازی های المپیک را نیز در پرونده کاری خود دارند که در سالهای 1996 آتلانتا و 2004 آتن به مدال نقره دست یافتند و در سالهای 1984 لس آنجلس، 2000 سیدنی و 2012 لندن مدال برنز و عنوان سومی مسابقات والیبال بازی های المپیک را به دست آوردند.

بیشترین افتخارات تیم ملی والیبال مردان ایتالیا در رقابت های لیگ جهانی است که هشت مدال طلا در سالهای 1990 تا 1992، 1994، 1995، 1997، 1999 و 2000 از جمله آنان است. این تیم همچنین سه مدال نقره و چهار نشان برنز لیگ جهانی والیبال را در پرونده کاری خود دارد که عنوان سومی لیگ جهانی سال 2014 فلورانس از جمله آنان است.عنوان قهرمانی در جام جهانی سال 1995، نایب قهرمانی در سالهای 1989 و 2003 و مقام سومی سال 1999 جام جهانی از دیگر افتخارات والیبال مردان ایتالیا در رقابت های مهم جهان است.

تیم ملی والیبال ایران ساعت 15 و 30دقیقه روز سه شنبه در دومین دیدار خود در دور مقدماتی مسابقات قهرمانی مردان جهان به مصاف آمریکا می رود.

هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۰:۴۷
تنها دلخوشی ما در این شرایط
فقط میتونم بگم دمشون گرم (249341)
بهار جان من منتشر کن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۰۰:۴۶
هنرمندان ترسو ترین بزدل ترین ، بی غیرت ترین و .... قشر جامعه هستن
یه جا لم دادن راجع همه چی اظهار نظر میکنن
باید به همه هنرمندان سیاسی بگم لطفا خفه شید (249452)
دكتر نيك
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۰۵:۰۲
به اميد كسب مدال (249461)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۲:۰۲
جايي كه نتوانستند غير قانون بورسيه كنند؛ افتخار آفريديم. (249366)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۳:۲۵
خدا خیر بدهد به آقای یزدانی خرم که معمار اصلاحات در والیبال بود و از اون موقع والیبال پیشرفت کرد. همه ی موفقیت ها از اصلاحات می گذرد. والیبالیست های عزیز مچکریم. (249418)
لی لی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۲:۰۸
خسته نباشید... (249373)
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۲:۳۴
دمشون گرم (249397)
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۲:۳۷
بچه ها متشکریم فقط همین و بس (249399)
پویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۲:۳۷
تا کی این والیبالیستا می خوان با این کاراشون فوتبالسیتا رو تحقیر کنن؟؟ (249401)
جلیل م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۲:۵۱
مبارک همه ی مردم عزیز ایران باشه
با ست اول خیلی حال کردم . اختلاف 9 تایی !!! ایول به همشون (249406)
بازنشسته فر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۳:۲۸
باشگاه فوتبالي كه كلاغ ذبح ميكند؛بايد شناسايي واز ليگ حذف شود. چرا كه بي رحمي وتحجر داعش را تداعي مي كند. اينها هم علم را قبول ندارند. (249422)
صوفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۳:۳۴
ای کاش با این افتخارات بزرگ ورزشی، مسئولین محترم ورزش از خواب غفلت بیدار بشن و بجای این همه بها دادن به فوتبال و آغا کیروش ! یه مقدار هم به ورزش های مدال آور عنایت بفرمایند (249423)
رحمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۰۰:۱۸
خسته نباشید دلاور مردان ایران دمتون گرم (249443)
غيرت فوتبالي!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۰۰:۵۹
براي چي بايددايي براي يه فصل 3 ميلياردبگيره؟!!!!! (249453)