به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۵۳۱۴۹

طراحی استادیوم با سقف کاهوشکل/ تصاویر

گروه فناوری: استادیوم فوتبال جدید دارای سقفی تاشو و هشت‌قطعه‌ای است که قطعات آن به یکدیگر قفل می‌شوند، از آخرين دستاوردهاي طراحي است.
طراحی استادیوم با سقف کاهوشکل/ تصاویر
طرح‌های این بنا از ساختمان‌های رومی الهام گرفته‌ شده‌اند و بیل جانسون، رهبر شرکت  معماری 360 توضیح می‌دهد اثر نقطه نور که توسط حفره‌ای کوچک در سقف پانتئون آن خلق شده، اساس سقف تاشوی ورزشگاه است. قرار است نور واردشده از طریق سقف، چارچوب زمین بازی را برجسته کند. خود این سقف از هشت برگ بزرگ ساخته شده که می‌چرخند، به همدیگر قفل شده و شبیه کاهومانند بسته می‌شوند.

سقف این سازه به دلیل ورودی تاشوی منحصر‌به‌فرد مرکزی‌اش، پانتئون (گنبد سنگی در پایتخت ایتالیا) خوانده می‌شود. ورودی این ورزشگاه مانند شاتر یک دوربین دارای هشت قطعه متحرک است و مجموعه‌ای از پنل‌های سبک‌ امکان باز و بسته‌کردن آن را آسان می‌کند.
در میان ویژگی‌های نوآورانه این ورزشگاه می‌توان به تابلوی ویدویی 360 درجه‌ای با ارتفاع 18 متری اشاره کرد. این بنا همچنین دارای یک پنجره از کف تا سقف است که نماهایی از آتلانتا را نشان می‌دهد و از LEED برای طراحی و ساخت آن استفاده خواهد شد.

از دیگر شرکتهای حاضر در طراحی استادیوم نیو آتلانتا باید به شرکت هاتفیلد اشاره کرد؛ افتتاح این استادیوم برای فصل 2017 لیگ فوتبال آمریکا پیش‌بینی شده است.









مرجع : ایسنا