به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۵۳۴۵۹

آنان که لیست شورا را بستند توضیح دهند

گروه سیاسی: عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره انتخابات شورای شهر تهران و بازگشت چمران به جایگاه ریاست شورای تهران گفت: دلیل این مسائل این است که دوستان اصلاح‌طلب در تنظیم اولیه لیست درست عمل نکرده‌اند.
آنان که لیست شورا را بستند توضیح دهند
محمدجواد حق شناس درباره انتخاب شورای شهر تهران گفت: من واقعا در چند مورد باید تاسف خود را اعلام کنم. اول اینکه وقتی چارچوب لیست خود را برای معرفی اعضا به شورای شهر می‌بندیم، باید خیلی توجه کنیم. باید سازو کارهای لازم را رعایت کنیم. کسانی که با پشتوانه اصلاح‌طلبان رای می‌آورند و لیستشان در ردیف اصلاح‌طلبان است و بعدا خلف وعده می‌کنند، باید پاسخ گو باشند.

وی ادامه داد: هم کسانی که این لیست را تهیه می‌کنند و هم کسانی که بعد از رای آوردن برخلاف اصل اول عمل می‌کنند، باید جوابگو باشند. این افراد باید برای پایگاه رای خود و برای مخاطبان توضیح بدهند که چرا و چه اتفاقی افتاده است که اینها این طوری رفتار می‌کنند. به نظر من اینجا باید صراحت و شفافیت را رعایت کنند و برای مردم توضیح کافی بدهند و مردم از تغییر جهت و رفتار دوگانه آنها مطلع بشوند. باید توضیح دهند که چرا رفتار انها با سازوکار اولیه همخوانی ندارد. این برای مردم و افکار عمومی خیلی مهم است. مهم از این جهت که اینها باید بدانند که دلیل این تغییر جهت چیست؟ شاید این دلایل برای مردم هم قانع کننده باشد و مبنای رفتار آنها در اینده برای مردم حتما قانع کننده خواهد بود که چطوری رفتار کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: دلیل این مسائل این است که دوستان اصلاح‌طلب در تنظیم اولیه لیست درست عمل نکرده‌اند که امروز ما از آقای جدیدی یا از خانم راستگو در انتخابات شهرداری تهران این رفتارها را می‌بینیم. به نظر من کسی که لیست اولیه را بسته و آنکه خلاف هدف و برنامه اولیه خود عمل می‌کند هر دو باید امروز به مردم توضیحات خود را شفاف و صریح بگویند. وی تاکید کرد: این رفتارها خیانت به رای مردم است. مردم چرا به این افراد را ی داده‌اند؟ مردم به دلیل برنامه آنها به این افراد رای اعتماد داده اند. حالا ایا این به مصداق خیانت نیست؟

داوود سلیمانی: باید شکست شورای شهر آسیب‌شناسی شود
داوود سلیمانی، عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها نیز گفت: باید در بستن لیست کاندیداها برای انتخابات خیلی دقت شود. داوود سلیمانی، گفت: انتخابات شورای شهر و پیشتر انتخابات شهردار تهران نشان داد که بعد از این باید در بستن لیست کاندیداها خیلی دقت شود . باید شناخت کافی از کاندیداهایی که به عنوان اصللاح طلبان یا برای ائتلاف با اصلاح طلبان در لیست مشترک اصلاح طلبی قرار می گیرند، توجه شود.

وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم در فضایی که می‌خواهیم یک رقابت سیاسی را تجربه کنیم روی نیروهایی سرمایه گذاری کنیم که به عهد و پیمان خود با مردم وفادار نیستند و یا اینکه دیدگاه مدیریتی کاملا متفاوتی با مجموعه اصلاح طلبان ادعا می کنند دارند. نماینده مردم تهران در مجلس ششم افزود: باید به این نکته توجه داشت که در رقابت هم امکان موفقیت هست و هم امکان شکست. این نتیجه انتخابات نباید جریان اصلاح طلب را ناامید کند. برای برون رفت از این مشکلات باید سعی بر جبران مشکلات و حل مسئله کرد.

سلیمانی افزود:باید همه شکست ها از سوی جریان آسیب شناسی شود و درست بررسی شود. اصلاح طلبان برای حل مسائل ترافیک، مدیریت منابع شهری، آب، آلودگی و.... طرح داشتند که نیاز به تغییر بود.اصلاح طلبان معتقد بودند که حرکت اصلی شهرداری باید ایجاد ساختار مورد نیاز شهر برای اصلاح مشکلات موجود باشد. اما الان آقای قالیباف امکان بیشتری خواهد داشت که سیاست های خود را پیش ببرد.

سلیمانی در ادامه افزود: البته نتیجه انتخابات رئیس شورا به معنای این نیست که اصلاح طلبان در صحن شورا نتوانند طرح های مفید خود را ارائه دهند و یا این طرح ها طرفدار نداشته باشد و یا به تصویب نرسد. در خیلی موارد همین اعضا موافق مدیریت اصلاح طلبان و طرح های آنها برای مدیریت شهری هستند.

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ۱۶:۲۹
نیازی به آسیب شناسی نیست کافیه به شناسنامه افراد دقت کنید و ریشه ها رو بشناسید (250064)
همت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ۱۶:۲۹
اصلاح طلبان بايد الان صبر پيشه كنند (250065)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ۱۶:۳۳
وجدانا اگه اصلاح طلبها رای می اوردند هم چنین جارو جنجالی راه می انداختید . (250066)
زاهدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ۱۷:۴۴
در يكي از جنگ هاي صدر اسلام يك خبرچين رو نزد پيامبر بردن و پيامبر وقتي دستور كشتن فرد رو داد او ناله كرد و گفت امان بده كه زن و بچه دارم و ... پيامبر اون فرد رو آزاد كرد ... در جنگ بعدي باز اين شخص خبرچين به گير مسلمانان افتاد! اين بار خود پيامبر بود كه گردن اون شخص رو زد ! مثل از يه سوراخ نبايد دوبار گزيده شد مربوط به اين ماجرا بود ... متاسفانه اين بار چندم هست كه اصلاح طلب ها در شهرداري فريب ميخورند !!! (250084)
میلاد
India
۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ۲۲:۵۹
سلام
لطفا در طرح مسائل تاریخی دقت بیشتری بخرج بدید.
1- اول لطفا سند این حرفتون رو بگید
2- اون روایتی که من از یک استا تاریخ اسلام دانشگاه شهید بهشتی شنیدم، در اینکه پیغمبر اصلا کسی رو کشته باشه تردید هست و اون موردی هم که قتل به پیامبر منسوب شده در مورد یک مورد دفاع از خود بوده که درست مشخص نیست که قتل بواسطه عمل پیغمبر بوده یا خیر.
ممنون (250115)