به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۵۳۴۶۰

اظهارات كارگرداني كه اسد را دوست دارد

گروه هنري: بهروز افخمی كارگردان سينما كه اخيرا و پس از سفري به سوريه در چندين مصاحبه گفته است خيلي به بشار اسد علاقمند است و او را دوست دارد گفت: روشنفکران مردم را از سینما بیرون انداختند!
اظهارات كارگرداني كه اسد را دوست دارد
این کارگردان كه مدتي خود را به طيف اصلاح‌طلبان نزديك كرده و حتي با ليست آنها به مجلس ششم هم راه يافته بود و فيلم انتخاباتي آقاي كروبي را نيز كارگرداني كرد پس از سال 88 به اصولگرايان نزديك شد، ژست‌های روشنفکری جامعه فیلمسازی ایران را بی‌شرمانه! دانست و گفت: این فیلمسازان با پیچیده کردن فیلم‌ها، سینما را شبیه به معلم کرده و مردم را از سینماها بیرون انداخته‌اند و بین خودشان هم به قمپز درکن تبدیل شده‌اند!

بهروز افخمی با حضور در نشست نقد و بررسی فیلم « آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» در فرهنگسرای اندیشه با بیشرمانه خواندن برخی ژست های روشنفکری در جامعه فیلم سازی ایران گفت: این نوع فیلم سازان با پیچیده کردن فیلم های خود سینما را شبیه به معلم کرده اند و بسیاری از اقشارمختلف جامعه را از سینماها بیرون انداخته اند. سلسله برنامه های نمایش نقد و بررسی فیلم های ایران و جهان  با نمایش فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و با حضور بهروزافخمی کارگردان فیلم، مرجان شیر محمدی نویسنده، سید جمال ساداتیان تهیه کننده و جواد طوسی منتقد سینما در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

بهروز افخمی در این نشست بیان اینکه از بچگی خودم را قصه گو می دانستم، ضمن بازگویی خاطره ای از کودکی خود گفت: وقتی به قصه خوبی می رسم خودم را فراموش می کنم و دوست دارم تا جان داستان را به خوبی در سینما تعریف کنم.
این کارگردان خوش سابقه کشور با بیشرمانه خواندن برخی ژست های روشنفکری در جامعه فیلم سازی ایران گفت: این نوع فیلم سازان با پیچیده کردن فیلم های خود سینما را شبیه به معلم کرده اند و بسیاری از اقشارمختلف جامعه را از سینماها بیرون انداخته اند و بین خودشان هم به محافل مُقَپز به معنی قمپز درکن تبدیل شده اند؛ که به اعتقاد من این مسئله مانند یک بیماری بین خودشان درحال رد و بدل شدن است. این کارگردان سینما با انتقاد از برخی فیلم سازان گفت: برخی با پیش فرض اینکه می خواهند فیلمی بسازند که در آن فلسفه بافی کنند و یا معلم گروهی باشند. در حالی که برای من قصه گویی هدف نهایی است.