به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۳۵
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۵۳۴۶۱
دفاع رهامی از افراد اصلاح‌طلب شورای شهر

فقط الهه راستگو به اصلاح‌طلبان پشت كرد

گروه سياسي: دبیر کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تاکید براینکه از افراد اصلاح‌طلب شورای شهر تهران و عملکرد آنان دفاع می‌کند، گفت: مطرح کردن مسئله دریافت پول از افراد توهین به خردجمعی و جامعه است.
حجت‌الاسلام محسن رهامی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص برخی انتقادات درباره عملکرد اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر و نیز انتقاد از لیستی که اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر چهارم ارائه کرده بودند گفت: دوستانی که به این لیست انتقاداتی دارند باید متوجه باشند که لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر در فضایی بسته شد که چهره‌های شاخصی مانند خانم ابتکار، فاطمه راکعی و محسن هاشمی و… ردصلاحیت شدند و از طرفی نیز ما امکان کار تبلیغاتی لازم در شرایط سخت آن زمان برای نامزدهایمان را نداشتیم.

وی ادامه داد: لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر از سوی یک کمیته ۱۷ نفره بسته شد که اعضای آن کمیته متشکل از نمایندگان شورای مشورتی اصلاح‌طلبان و نمایندگان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بودند که با توجه به فضایی که گفتم از آن لیست ۱۴ نفر رای آوردند که به همین تعداد نیز اصولگرایان رای آوردند و سه نفر هم که افراد مستقل و از ورزشکاران بودند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه افراد مستقل و ورزشکار سال گذشته به ریاست احمد مسجدجامعی رای داده بودند، یادآور شد: این گروه سه نفره امسال به نامزد اصولگرایان یعنی آقای چمران رای دادند و ما شاهد تغییر موضعی از سوی اصلاح‌طلبان در این مدت نبوده‌ایم و تنها کسی که با لیست اصلاح‌طلبان وارد شورای شهر شد و بعد از اصلاح‌طلبان جدا شد، خانم راستگو بود.

رهامی با بیان اینکه انتقادات مطرح شده بدون در نظر گرفتن شرایط امنیتی سال گذشته و رد صلاحیت‌های گسترده نامزدهای اصلاح‌طلب است، اظهار داشت: برخی از حرف و حدیث‌ها که درباره شرایط ورود به لیست اصلاح‌طلبان از سوی برخی از محافل گفته می‌شود، ابتدا از سوی رقیبان جبهه اصلاحات و بعضی از افرادی در داخل جریا اصلاحات که از آنان چنین سخنی انتظار می‌رود بیان شد که این مسئله صحت ندارد.

دبیر کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در خصوص چگونگی انتخاب اعضای نامزدهای لیست اصلاح‌طلبان بیان کرد: تعدادی از این افراد سهمیه احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بودند که ما نمی‌توانستیم در معرفی نامزدهایشان چندان دخالتی داشته باشیم و مابقی افراد بر اساس رزومه و برنامه‌ای که برای عضویت در شورای شهر داشتند در کمیته ۱۷ نفره رای‌گیری شده و به عنوان کاندیداهای مستقل و فعال اجتماعی و فرهنگی رای آوردند.

وی در خصوص برخی انتقادات مبنی براینکه ابراهیم اصغرزاده تنها به خاطر اختلاف نظر با برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب در لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر چهارم قرار نگرفت، خاطرنشان کرد: آقای اصغرزاده از سوی هیچ کدام از احزاب ۱۸ گانه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات معرفی نشد و حزب متبوع ایشان یعنی حزب همبستگی آقایان سالاری و میرزا ابوطالبی را به عنوان کاندیدا معرفی کردند که در حال حاضر آقای سالاری در شورای شهر هستند و شخص آقای اصغرزاده نیز در فراخوان اولیه‌ اصلاح‌طلبان برای حضور در لیست حضور پیدا نکردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره برخی از حرف و حدیث‌ها درباره هزینه‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان ابراز داشت: افرادی که در برخی از محافل درباره کمک‌های نامزدها و هزینه‌های تبلیغاتی اصلاح‌طلبان حرف‌هایی را بیان می‌کنند، می‌خواهند هزینه‌های میلیاردی خودشان را در ستادهای انتخاباتی شورای شهر و خصوصا هزینه‌های برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری اصولگرایان و فسادهایی که در سازمان تامین اجتماعی و امثالهم صورت گرفت را پنهان کنند یا کسانی هستند که به هر حال در سال ۸۸ توبه سیاسی کردند.

رهامی تاکید کرد: ما از افراد اصلاح‌طلبی که در شورای شهر هستند دفاع می‌کنیم. آنها هیچ کدام از برنامه‌ها و اهداف اصلاح‌طلبانه خود دست برنداشته‌اند و در این مدت یک ساله هم شاهد عملکرد خوب آنها در حوزه‌های مختلف شهری بوده‌ایم.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه مطرح کردن مسئله دریافت پول از افراد توهین به خردجمعی و جامعه است، تصریح کرد: افرادی مانند آقای صابری و شجاع‌پوریان و امثالهم از کارنامه و زندگی درخشان و سالمی برخوردار هستند و حتی کسانی بوده‌اند که حتی نتوانسته‌اند پس از یک سال بدهی خودشان را برای چاپ پوستر پرداخت کنند و حتی برخی از افراد که در لیست بوده‌اند قابلیت پرداخت پول را نداشته‌اند، مانند سه نامزد جوانی که در لیست شورای شهر قرار گرفته‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: من به دوستان پیشنهاد می‌کنم که برای انتقاد بیش از هر چیز به شرایط و فضایی که لیست بسته شد، توجه کنند‎؛ آن فضا در حدی بود که هر روز دوستان از سوی مراجع امنیتی احضار می‌شدند و حتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قادر نبود که یک گردهمایی برای معرفی کاندیداهای خود و تبلیغات مناسب داشته باشد و کلیه هزینه‌ها و مبالغی که اصلاح‌طلبان کمک کرده‌اند به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات رسیده و کلیه اسناد و مدارک موجود و قابل دسترسی است.